Detenen un agressor sexual que no va tornar a Lledoners després d'un permís
Els Mossos van localitzar el pres a Barcelona. S’amagava en diversos pisos de familiars i coneguts a Ciutat Vella
El conseller de Justícia recorda que menys de l'1% de les sortides programades acaben en fugida

Moment de la detenció de l'intern fugit a la Barceloneta / Mossos d'Esquadra
Regió7
Els Mossos d'Esquadra han detingut un intern de la presó de Lledoners que no havia retornat després d’un permís l’agost de 2025. L’home, que ja ha ingressat de nou al centre penitenciari, compleix condemna per una agressió sexual comesa l’any 2015.
Segons ha informat el cos policial, el fugitiu, de 39 anys, complia una pena de 16 anys de presó i va aprofitar un permís penitenciari per no reingressar al centre. La seva desaparició va activar una investigació de l’Àrea Central de Coordinació i Enllaç de la Comissaria General d’Investigació Criminal.
Els agents van poder determinar que l’home s’amagava en diferents pisos de familiars i coneguts situats al districte de Ciutat Vella de Barcelona, i que canviava constantment d’ubicació per evitar ser localitzat. Finalment, un dispositiu policial desplegat l’11 de novembre va permetre detenir-lo a la zona de platges de la Barceloneta. Tot seguit, el detingut va ser traslladat de nou a Lledoners per continuar complint la condemna.
Menys de l'1% de presos amb permís no tornen a presó
Després de la detenció del pres de Lledoners, el conseller de Justícia, Ramon Espadaler, ha manifestat que "només el 0,7 % dels que tenen permís penitenciari no tornen a la presó». En aquest sentit, considera que aquesta mesura és clau per poder enfortir els processos de reinserció de les persones empresonades, "és molt excepcional que una persona aprofiti les sortides porgramades per fugir", ha conclòs.
El conseller també ha recordat que al mateix temps que la policia havia enxampat el pres fugit del centre penitenciari de Lledoners també es va produir el retorn d'un reclús que havia fugit del centre penitenciari de Quatre Camins (la Roca del Vallès).
Així ho ha manifestat Espadaler en el marc de la visita d'avui a l'Ajuntament d'Igualada i als jutjats, on també ha anunciat que la voluntat del govern és dotar d'un nou jutjat la ciutat per descarregar l'acumulació de casos en les sales de primera instància de la capital de l'Anoia.
- Aliança Catalana irromp amb trencadissa a Berga
- El restaurant de Manresa que enamora els fans de l’arròs: 'Dels millors que he menjat”
- Identifiquen el cadàver d'un jove que va aparèixer ofegat amb un cinturó de pedres en una cala de Lloret de Mar el 2018
- Lluïsa Aliste, alcaldessa de Cardona: «És un orgull poder dir que el meu avi va ser un miner de la mina de sal de Cardona»
- Gran preocupació entre els passatgers del bus urbà per l'incivisme de grups d'adolescents a Manresa
- Dotze sirenes alertaran la població en cas que es trenqui la presa de la Baells: 'Seria molt improbable, però el risc 0 no existeix
- Retencions quilomètriques i accidents marquen el primer dia d’operació sortida del pont a la Catalunya central
- Les fires i festes que no et pots perdre aquest Pont de Desembre