Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Plataforma Antifeixista davant la crisi política a Santpedor: “No acceptarem que es difonguin idees d’odi i xenofòbia”

Més d’un centenar de persones es concentren a la plaça Gran U d’Octubre de Santpedor per protestar contra l’entrada del regidor Jordi Soteras i denunciar la detenció de l’exregidor cupaire Aniol Vila

La plataforma convoca dues noves mobilitzacions el dia del judici a Aniol Vila als jutjats de Manresa i dimarts 10 de març a la mateixa plaça

Protesta de la CUP a Santpedor

Oscar Bayona

Clara Torradas Cura

Clara Torradas Cura

Santpedor

Més d'un centenar de persones seguint la crida de la plataforma Antifeixista de Santpedor s’han concentrat aquest dissabte a les 11 del matí a la plaça Gran U d’Octubre d'aquest municipi per protestar contra l’entrada del regidor Jordi Soteras a l’Ajuntament i per denunciar l’actuació policial durant el ple del 10 de febrer. La convocatòria, impulsada per la plataforma Santpedor Antifeixista s'ha plantat davant la seu de la Policia Local, on els participants han manifestat que “s’han trepitjat els nostres drets” o que “la policia protegeix els racistes”.

La protesta es produeix després dels incidents del ple municipal en què Soteras va prendre l’acta de regidor. L’edil havia format part d’una candidatura independent vinculada a Junts, però posteriorment ha fet públic el seu compromís amb Aliança Catalana i ara exerceix com a regidor no adscrit. Els manifestants consideren que aquesta situació desvirtua el resultat de les eleccions i denuncien una manca de legitimitat política.

Durant aquell ple, els Mossos d’Esquadra van acabar detenint l’exregidor de la CUP Aniol Vila després de les protestes que es van produir a la sala. Jordi Vila, pare del detingut i membre de la plataforma, ha explicat que el seu fill va ser “emmanillat en uns fets completament desmesurats”. Segons Vila, l’acte d’aquest dissabte vol evidenciar que el conflicte “no és només un problema del poble”, sinó que respon al “creixement de l’extrema dreta amb ideals xenòfobs, racistes i feixistes”. També ha reiterat que consideren “il·legítima” l’entrada de Soteras al govern municipal perquè “no es va presentar per les sigles d’Aliança Catalana, però a dins l’Ajuntament propagarà els ideals del partit”.

Durant la concentració s’ha criticat la gestió de l’accés al ple. Segons la plataforma, es va facilitar l’entrada “per la porta del darrere” de seguidors d’Aliança Catalana vinguts de fora del municipi mentre es limitava l’accés al veïnat de Santpedor tot i que hi havia seients lliures. En aquest sentit, recorden que l’alcalde, Agustí Comas, va sortir a mig ple per comunicar que encara quedaven algunes places disponibles.

Entre les assistents hi havia la Rosa, veïna del municipi i suportadora de la plataforma, que ha defensat que la mobilització respon a “un fet injust”. “És legal que entri un nou regidor, però no és legítim que ho faci amb les sigles d’un altre partit que no hem votat”, ha afirmat. La santpedorenca també ha expressat el seu rebuig a la presència de les idees d’AC dins el consistori perquè, segons ha dit, “van en contra dels drets humans”. Durant la concentració s’han pogut veure pancartes amb missatges com “A qui protegeix la policia?”, “Rebutjar el racisme no és violència” o “El 10F aquí es van vulnerar els drets de les veïnes”.

El judici oral contra Aniol Vila està previst per dimecres 11 de març al matí als jutjats de Manresa. La plataforma fa una crida a acompanyar-lo. A més, també han avançat que participaran en el pròxim ple municipal, on esperen poder entrar “tranquil·lament per donar suport a la democràcia local” i mostrar el seu rebuig a la moció que Aliança Catalana vol portar al consistori a través del regidor no adscrit.

Santpedor Antifeixista, formada per un centenar de veïns arran de l’entrada de Soteras al govern municipal, defensa una política local basada en “la democràcia, la dignitat, la igualtat i els drets de les persones”. La plataforma assegura que vetllarà perquè al govern municipal no s’impulsin polítiques que, segons denuncien, vulnerin drets fonamentals, limitin l’ús dels espais públics o promoguin discursos d’odi i xenofòbia. Els impulsors de la mobilització també han anunciat una nova convocatòria el pròxim 10 de març a les 7 de la tarda a la mateixa plaça Gran U d’Octubre, amb l’objectiu de tornar a mostrar el rebuig del municipi a l’extrema dreta i reivindicar la convivència, els drets humans i la democràcia.

Tracking Pixel Contents