Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El Consorci del Bages mostra en una campanya què suposa gestionar bé o no els residus

Fa incidència aspectes com la separació correcta de les deixalles o que no es malmetin els contenidors

Una illa de contenidors d'ccés amb targeta a Súria

Una illa de contenidors d'ccés amb targeta a Súria / AJUNTAMENT DE SÚRIA

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Regió7

Manresa

El Consorci del Bages per a la gestió de residus ha posat en marxa una campanya de sensibilització ciutadana amb el lema “Fer-ho bé val la pena”, que es pot veure a través dels mitjans de comunicació del territori i diversos suports publicitaris als carrers i en busos interurbans.

La iniciativa fa èmfasi en la necessitat de separar correctament els residus en origen i dipositar-los al contenidor o cubell que toca i, a més, respectar la via pública evitant deixar residus a terra o malmetent les tapes dels contenidors, per exemple.

 A partir d’il·lustracions, es presenten diferents escenes que comparen el resultat d’una bona i una mala gestió de residus, i mostren, per exemple, que de l’orgànica ben separada, se’n produeix compost; que si es forcen les tapes dels contenidors tancats o es deixen residus a la via pública, s’embruten els carrers dels municipis; o quins cubells o recipients es necessiten per fer una bona separació de residus a la llar.

 El Consorci del Bages per a la gestió de residus, amb seu al Parc ambiental de Bufalvent, a Manresa, dona servei en recollida i tractament de residus a 35 municipis del Bages i el Moianès. Cada any, gestiona aproximadament unes 80.000 tones de residus. Aquells que arriben a través de la recollida selectiva (els que separem correctament a casa i posem al contenidor o cubell que toca) poden ser valoritzats o reciclats. En canvi, els que barregem amb la resta (gris), arriben a l’abocador i acaben allà la seva vida útil.

Tracking Pixel Contents