Just l’endemà de saber-se que Pedro Martínez no anirà al València i que, per tant, probablement, es quedarà al club, el Baxi va presentar la campanya d’abonats per a la temporada vinent, amb la qual vol aprofitar l’onada, no de calor, sinó d’entusiasme al seu voltant, per arribar a xifres de socis prepandèmia. Així, superada la provisionalitat de l’inici de la campanya anterior, en què no se sabia quan es podria tornar a omplir el pavelló per les restriccions de la pandèmia, el Bàsquet Manresa intentarà treure profit de la velocitat de creuer per acostar-se als 3.500 o 3.600 socis, gairebé 800 més dels actuals.

La campanya visual que il·lustra l’acapte d’abonats té dues frases. L’eslògan és «La força de la nostra gent», amb dues imatges, una del Congost ple i l’altra dels aficionats durant la final four de la Lliga de Campions a Bilbao. La segona frase és: «La renovació més important és la teva. El seu responsable, Marc Bernadich recordava que «la gent ha estat el més important. Ens ha omplert el pavelló cada dia, ha protagonitzat desplaçaments màgics i hem tingut una trajectòria increïble. El fet diferencial és la nostra gent. No som res sense aquesta força que ens acompanya i ens empeny durant tota la temporada».

Arrencada des d’ahir mateix

Un cop explicada la imatge, el gerent del club, Carles Sixto, va dedicar-se a explicar les xifres de la campanya i també els moments que els abonats han de tenir en compte, ja des d’ahir.

Perquè ja ha començat el compte enrere per als abonats que tenen activada una renovació automàtica. A aquests, se’ls procedirà a cobrar la quota amb data d’1 de juliol. Sixto va demanar als altres «la màxima rapidesa possible a confirmar que volen renovar, per poder agilitzar, d’aquesta manera, la captació de nous socis». Així, hi ha de temps fins al 15 de juliol per dur a terme aquest pas.

El gerent va recordar tot el procés dels últims anys, de com el club tenia més de 3.500 socis abans que tot s’aturés per la covid i que, malgrat que en la temporada 2020-21 els aficionats no van poder assistir al pavelló a veure cap partit, n’hi va haver 2.405 que van renovar l’abonament. Ara fa un any, davant de la incertesa de les restriccions, el club va prioritzar que fossin aquests els que poguessin entrar en les localitats disponibles, però «veient com anaven les coses de bé per a l’equip, entre el desembre i el febrer vam tornar a obrir la possibilitat d’abonar-se de nou i vam acabar la temporada amb 2.850 abonats». Aquests són els que tindran ara dret a renovar amb prioritat. També podran possibilitar l’arribada de nous socis vinculant una alta al seu carnet, sobretot pel que fa als familiars. Per fer-ho, hi ha temps fins dimarts vinent, dia 21.

El període per a noves altes s’obre l’endemà, dimecres , dia 22 i la intenció «és la de recuperar xifres anteriors a la pandèmia, prop dels 3.600 abonats». Sixto també va explicar que la logística del pavelló, el fet que hi hagi invitacions i que també es vulgui disposar d’entrades a la venda per als partits, provoca que el límit actual «estigui entre els 3.500 i els 4.000 abonats, depèn de la zona. Podríem arrodonir-ho en 3.800».

Primer augment en quatre anys

Els preus per a la temporada vinent augmenten per primer cop des de l’ascens des de la LEB del 2018 i inclouen tots els partits de lliga regular d’ACB, tots els europeus, que poden ser entre tres i deu, i la primera ronda d’un eventual play-off. La crescuda ha estat d’entre 20 i 40 euros, depèn de la zona, i en un percentatge més alt en les parts més econòmiques. De tota manera, Sixto va recordar que «aquells que l’any passat compraven entrades per als partits i van venir a uns quants, veuran que els surt molt més econòmic abonar-se, sobretot en algunes zones».