Potenciar el comerç sostenible és un dels interessos primordials de la localitat de Gironella. És per aquest motiu que la primera edició del catàleg va ser impulsada pel municipi del baix Berguedà juntament amb l'Associació d'Agroturisme i l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà. A causa de l'èxit de la proposta pilot, s'ha editar el segon catàleg, amb una diferència, la impressió d'exemplars s'ha triplicat i ha passat de 2.000 a 6.000. Amb aquest augment de difusió, les entitats busquen «donar a conèixer a tots els punts turístics el producte de qualitat que oferim», segons l'alcalde de Gironella, David Font.

«El comerç tradicional és un dels motors més importants per a Gironella, i a l'Ajuntament vam pensar en l'impacte que tindria treballar per promocionar uns productes únics», explica Font.

«A més, gràcies al catàleg oferim una gamma més extensa de productes als turistes», assegura Font. «Amb la nova proposta hem aconseguit duplicar el nombre de productors, i això ens ha permès poder oferir tots els elements d'un àpat al visitant», afegeix l'alcalde.

L'efecte que els ens organitzadors esperen del nou catàleg és que aconsegueixi «mostrar una experiència comarcal més completa per al turisme», explica David Font. Al mateix temps, «també es vol mostrar el vessant productor del Berguedà i convertir-lo en una zona d'agroalimentació de referència». D'aquesta manera, es busca animar els turistes a tastar els aliments característics de la comarca.