El Berguedà no formarà part de la integració tarifària dels transports públics catalans fins al primer trimestre del 2011 perquè la Generalitat no ha inclòs en el seu pressupost els 800.000 euros anuals que costa aquest servei per engegar-lo aquest any, tal com havia promès en el seu dia. Si la reducció tarifària arriba en la data esmentada, ho farà 8 mesos més tard del que va anunciar el 10 de novembre del 2008 Manel Nadal, secretari de Mobilitat català. Aquell dia i davant del gros del món polític i empresarial de la comarca reunit a Casserres, aquest dirigent va anunciar que el Govern català afegiria la comarca a la integració tarifària el juny o el juliol d'enguany. La promesa no es va complir i tampoc la que es va fer posteriorment afirmant que la nova data seria l'octubre.

El director general de Transports Terrestres de la Generalitat, Manel Villalante, va explicar ahir a aquest diari que la propera data d'implantació d'aquest servei és el primer trimestre del 2011. Les raons que han provocat aquest endarreriment són logístiques, però essencialment econòmiques. Villalante ha explicat que posar en marxa la integració a la comarca té un cost de 800.000 euros anuals. "No s'ha pogut encaixar en el pressupost", ha manifestat Manel Villalante.

El responsable dels transports terretres catalans ha exposat, però, que la feina està feta. "El projecte està fet i discutit amb els ajuntaments de la comarca i el Consell Comarcal", ha declarat. Tanmateix, no hi ha hagut diners per activar el servei que les administracions públiques locals i comarcals així com els empresaris i altres entitats berguedanes han reclamat insistentment. La mesura suposarà una reducció fins al 70% de les tarifes i el Govern espera que això incentivi l'ús del transport públic. Villalante ha admès que el fet que el Bages hi sigui i el Berguedà no fa que en aquesta comarca "es faci més palesa la disfunció" del preu dels bitllets, sobretot per als estudiants que van a Barcelona.