El tram sense desdoblar de l'eix del Llobregat (C-16) entre Berga i Bagà és una de les deu carreteres de Catalunya amb més risc d'accidentalitat, segons l'estudi anual del consorci EuroRAP. Entre les deu vies més perilloses també hi ha el tram de la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, a l'Alt Urgell, i un tram de deu quilòmetres de la N-260, a Martinet, a la Cerdanya.

Així ho estableix l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP que cada any presenta el RACC. L'informe té en compte la xifra d'accidents mortals o amb ferits greus de cada carretera i la posa en relació amb la seva intensitat mitjana de trànsit. Això explica que les vies amb un volum de vehicles molt elevat, com la C-55 al Bages o la N-II a Girona, no surtin en el rànquing d'aquest estudi, malgrat la seva coneguda alta mortalitat, ja que el seu elevat trànsit fa disminuir-ne la taxa de víctimes.

D'aquesta manera, l'estudi situa el tram de vint quilòmetres de la C-14 entre Coll de Nargó i Adrall, amb una mitjana de 8.180 vehicles diaris, com la segona via amb més risc d'accidents de Catalunya. En cinquè lloc es troba un tram de deu quilòmetres de la N-260 a la Cerdanya i, en setena posició, hi ha situat el tram de la C-16 entre Berga i Bagà, de 17,7 quilòmetres de longitud i amb una intensitat mitjana diària de 9.025 vehicles.

El mateix informe fa un altre rànquing amb els trams més perillosos de les carreteres secundàries de Catalunya, concretament les que tenen una mitjana de trànsit inferior als 5.000 vehicles diaris. Entre les deu amb més risc, es troba en tercera posició la C-162, entre l'encreuament de la C-16 de Riu de Cerdanya i la cruïlla de la N-152 a Fontanals de Cerdanya.

En canvi, cap carretera de la Catalunya Central ni del Pirineu central no apareix en el rànquing de trams segurs, és a dir, els que tenen una taxa més baixa d'accidents.