"Qui millor que un bon amfitrió per donar a conèixer el seu territori?". Aquesta és la pregunta que han llançat des de l'Agència de Desenvolupament del Berguedà per trobar persones interessades a ser els protagonistes d'aquest projecte original que pretén que el Berguedà i els seus recursos turístics tinguin impacte a la xarxa d'Internet gràcies a la implicació de la població local.

Segons ha explicat la responsable de turisme de l'Agència, Imma Espel, la idea va sorgir per la necessitat d'iniciar una proposta diferent en clau de promoció i a la vegada amb l'objectiu d'implicar-hi els berguedans. "Vam pensar que qui millor que la gent de la comarca per explicar a la resta què tenim a nivell turístic", relata.

El projecte busca persones no vinculades al món turístic perquè actuïn com a amfitrions i donin a conèixer els serveis, recursos i productes turístics i agroalimentaris del Berguedà entre els seus amics i coneguts utilitzant eines de comunicació personal a Internet. En aquest sentit, Espel ha recordat que els únics requisits per formar-ne part són tenir més de divuit anys i ser actiu en, com a mínim, dos mitjans de comunicació com Twitter, Facebook, Instagram, blog o web per poder explicar les diverses visites que es realitzin.

Els interessats han de presentar-se i explicar per què creuen que poden ser bons amfitrions i posteriorment es realitzarà un càsting entre els candidats on es valorarà les estratègies de comunicació, el nombre de seguidors a la xarxa, i altres elements. D'aquests, s'escolliran cinc persones que hi participaran.