Davant de la bona nova anunciada avui al Berguedà pel conseller Santi Vila, del projecte de la C-16 entre Berga i Bagà, amb el desdoblament de la via en 6,5 quilòmetres i un tercer carril la resta, només podem felicitar la gent d’aquella comarca per aquests tram de nova autovia i la millora de la resta.

Només ens lamentem que el Sr. Conseller no sigui tant amatent amb la problemàtica o millor dit el drama diari de la carretera C-55, esperem que el consell d’alcaldes i el consorci viari de la Catalunya central estiguin d’acord amb aquesta lamentació.

Segurament aquest tram de la C-16 que serà desdoblat properament i la resta de millores eren molt necessàries, sembla que hi circulen 12.000 vehicles diaris, més trànsit els caps de setmana especialment a la tardor i en època d’esquí.

Però la Plataforma Ciutadana No Més Morts a la C-55 es lamenta que una carretera on circulen 34.000 vehicles diaris, els caps de setmana i que també ha d’adsorbir els que baixen del Berguedà per aquesta C-16, a més és la connexió de tota la Catalunya central amb el Baix Llobregat, Barcelona, Port i Aeroport no tingui el mateix tracte, que estiguin convertint aquesta carretera en una ratera, només perquè 10 quilòmetres de l’autopista C-16, la més cara de tot l’estat espanyol, circuli en paral·lel a la C-55.

L’excusa que sempre ha donat la conselleria per no executar el 3 projectes de desdoblament, ara sembla que ja fets i amb l’estudi d’impacte ambiental aprovat, del tram de Manresa a Castellbell i el Vilar, era que no hi havia diners per destinar-hi, que era època de crisi, el desdoblament té un cos total de 115 Milions d’euros, per tant si no poden destinar 115 MEUR per la C-55, com poden destinar 140 MEUR per aquest projecte de tercer carril i desdoblament de la C-16 al Berguedà? Com es pagarà?

Esperem i desitgem, que no sigui a costa d’allargar la concessió a Ferrovial i Abertis de l’autopista C-16, com ha passat en obres i millores de carreteres que hi ha previst realitzar en d’altres llocs de Catalunya, o potser només es tracta d’una noticia electoral, com també fan altres partits de cara el 20-D, i després per desgracia del territori es quedi en un calaix.

Esperem que les forces vives i responsables de les decisions implicades en aquesta problemàtica de la carretera C-55, reaccionin i demanin explicacions a qui correspongui, davant un menyspreu tant gran sobre aquest territori que pateix i s’empobreix cada dia que passa amb aquestes comunicacions tercermundistes.

Malgrat tot, la Plataforma Ciutadana No Més Morts a la C-55, felicita a la comarca germana del Berguedà, i els convida a unir-se a les seves reivindicacions vers l’autopista de peatge C-16 i la carretera C-55, segurament molts d’ells també han d’utilitzar-les.