L'ampliació de 6,5 quilòmetres d'autovia des de Berga fins a prop de Cercs, complementada amb un tercer carril reversible fins a Bagà, costa 140 milions d'euros, segons les previsions del departament de Territori i Sostenibilitat. Tanmateix, aquesta actuació que el conseller Santi Vila va anunciar la setmana passada no disposa de cap pressupost ni hi ha cap pla al departament per realitzar l'obra.

L'executiu català preveu que aquesta actuació "es finançarà amb recurs pressupostari en funció de la disponibilitat", segons han admès a aquest diari fonts de la conselleria. Ara per ara no està previst que aquesta obra es pagui amb el sistema del peatge a l'ombra, que consisteix que l'empresa concessionària avança els diners i l'administració li paga un tant per cada cotxe que hi circula. Aquest és el sistema que s'ha usat amb el tram fins a Berga. El Govern tampoc preveu actualment que s'allargui la concessió a Cedinsa.

El conseller Santi Vila va anunciar divendres passat la prolongació de l'autovia fins al quilòmetre 103, a l'alçada de Cercs. Vila és conseller d'un Govern en funcions que no se sap quan arribarà a ser substituït per un de coalició entre CDC i ERC. A més, aquest posicionament contrasta amb el que havia manifestat el mateix Vila el novembre del 2013 quan va presentar a Berga l'obra del tercer carril reversible de Berga a Bagà com a alternativa al desdoblament previst el 2008 que valia més de 700 milions d'euros. Vila va refermar la seva negativa a ampliar la C-16, el 5 de novembre del 2014, en l'acte de commemoració dels 30 anys de l'obertura del túnel del Cadí.