El tram de la C-16 que serà desdoblat, entre Berga i Cercs, forma part actualment del trajecte de la Catalunya Central on hi ha més risc de tenir un accident de trànsit. Així ho assegura l'estudi EuroRAP elaborat pel RACC, que aquest any ha tornat a situar el tram de 17 quilòmetres de la C-16 entre Berga i Bagà com un dels deu recorreguts de Catalunya amb més perill d'accidentalitat.

L'estudi es renova anualment, analitza un total de 6.340 quilòmetres de la xarxa viària de Catalunya i agafa les dades d'accidentalitat dels tres anys anteriors. Per tant, l'informe divulgat ahir recull l'estadística del període entre el 2012 i el 2014. Per calcular el risc de sinistralitat en cada carretera, el RACC relaciona la seva xifra total d'accidents amb la intensitat diària mitjana de trànsit de la via.

És d'aquesta forma que el tram de la C-16 entre Berga i Bagà, amb una mitjana de 9.421 vehicles diaris, ja fa anys que apareix entre els deu primers de Catalunya amb més risc. L'any passat, figurava en la cinquena posició del rànquing i, enguany, ha baixat al vuitè lloc, però encara amb un perill considerat molt alt d'accidentalitat

Per contra, el tram següent de la C-16 en sentit nord, entre Bagà i Bellver de Cerdanya, figura entre els deu trams amb menys risc d'accidents de Catalunya. Concretament, apareix en el novè lloc de la llista de trams més segurs, segons el mateix estudi.

En el rànquing de deu carreteres amb més risc d'accidentalitat també apareix, en el novè lloc, la C-14 entre Bassella i Ponts. A la desena posició, hi figura la C-59 entre Moià i Caldes de Montbui. La classificació de vies perilloses a Catalunya és liderada per una carretera del Maresme, la B-502, entre Vilassar de Mar i Argentona.