El projecte Erasmus+ (iNimation in Clay) en el qual va col·laborar l´any passat el Patronat Municipal de La Patum ha arribat a la seva fi amb l´estrena de la pel·lícula «Discovering Celebrations in Europe, the Clump», a Aland islands, Finlàndia segon han informat aquest dimarts fonts del patronat de la Patum.

El projecte, en el qual hi ha participat alumnat de 3r d'ESO de l'Escola Diocesana de Navàs juntament amb alumnat de diferents països europeus (Polònia, Turquia, Aland Islands, Anglaterra i Lituània), tenia com a objectiu la creació d'una pel·lícula d'animació on cada país mostrés les seves característiques culturals més destacades, entre les quals, La Patum de Berga. Així, alumnat i professorat de Navàs va viatjar, entre el 5 i el 10 d´abril, a les illes finlandeses Åland per assistir a l´estrena de la pel·lícula d´animació que han estat realitzant durant dos cursos escolars.

Al llarg d´aquests dos cursos s´han dut a terme diverses mobilitats cap als països participants, en el transcurs de les quals s´han desenvolupat tallers específics necessaris per a poder fer la pel·lícula. El mes de març de l´any passat, alumnat d´aquests països ja va estar a Berga per tal d´aprendre a modelar personatges amb plastilina, entre d'altres tècniques, i conèixer de primera mà la festa de La Patum, amb visites a la Casa de La Patum i xerrades temàtiques sobre el procés de restauració de la seva comparseria, les tècniques tradicionals utilitzades per confeccionar les carotes dels Plens i el procés per vestir aquests personatges.

iNimation_in_clay from Karsten GHS on Vimeo.

iNimation in clay, projecte Erasmus+, subvencionat per la Comissió Europea i l´agència nacional espanyola SEPIE, deu el seu nom a la creació manual de personatges de plastilina i altres materials, utilitzant tècniques diverses que han permès donar-los vida fent ús de les noves tecnologies. Tot el muntatge ha estat realitzat amb dispositius i aplicacions d´Apple, fet que ha permès a l´alumnat adquirir nous aprenentatges i desenvolupar les seves capacitats i habilitats intel·lectuals, comunicatives i de relació social.

Les fases de desenvolupament han estat la realització de diversos tallers de formació i aprenentatge en cadascun dels sis països participants, impartits per formadors experts que convidaven els centres. L´objectiu de les mobilitats ha estat compartir amb la resta dels companys del seu país els coneixements i tècniques adquirides durant els cinc dies d´estada.

A Lituània l´alumnat va començar amb la creació del guió i ´storyboard´ de la pel"lícula. A Catalunya, la formació es va basar a aprendre a crear els personatges mitjançant diferents tècniques i material. A Turquia, l´aprenentatge va estar relacionat amb tot el que fa referència a l´escenografia. A Anglaterra es van adquirir els coneixements d´aplicacions necessaris per a la filmació. A Polònia els tallers es van basar en els sons que caldria crear i adaptar per la pel·lícula. I finalment, a Åland islands, es va realitzar la "premiere" en el cinema de la capital, amb la presència de tot l´alumnat, professorat, pares i autoritats del Ministeri d´educació i relacions internacionals.

El desenvolupament d´aquest projecte ha significat un gran i satisfactori progrés en l´àmbit de comunicació en llengua anglesa, desenvolupament de la creativitat i treball cooperatiu, aprenentatge cultural, social i personal.

Erasmus + ha permès a l´alumnat participant acostar-se a altres realitats i obrir les portes a Europa i al món.