Fer veure entre els joves que existeixen conductes sexistes en els espais d'oci nocturn de Berga, aconseguir que aquestes actituds no es considerin normals i erradicar-les. Amb un objectiu clar, però no pas senzill, l'Ajuntament de Berga, amb la col·laboració d'entitats i de bars, ha iniciat una campanya de sensibilització per promoure que la festa nocturna a la capital del Berguedà sigui divertida, sense sexisme i igualitària. La iniciativa Vull la nit! ja ha començat a caminar i, de moment, sense aturador.

En una aposta atrevida -per la incògnita de com respondrien els veïns- però necessària -per incidir directament en els joves-, els regidors de la CUP de Joventut i de Drets Socials, Mònica Garcia i Ivan Sánchez, acompanyats de les tècniques municipals Janina Vilana, Dolors Vargas i Maite Flores van sortir dissabte al carrer per plantar cara a les conductes sexistes i per promoure'n el rebuig entre els joves i la resta de persones que freqüenten els espais d'oci nocturn de la ciutat els caps de setmana.

La plaça de Sant Joan va convertir-se en l'epicentre d'aquesta acció de sensibilització. A partir de la mitjanit, i durant més de dues hores, els responsables i tècnics municipals van convidar les persones que passaven per aquest emplaçament, un dels més transitats durant les nits de festa nocturna, a participar en la campanya. Com? Fent-se una fotografia al photo call instal·lat a la plaça amb cartells amb missatges en contra de la violència sexista. Grups d'amics de joves i no tan joves van acceptar la invitació i es van fer una fotografia que s'ha difós a través de les xarxes socials amb l'etiqueta #VullLaNit. L'objectiu no era cap altre que fer visible una problemàtica social que existeix entre joves i que «en moltes ocasions es considera inherent», explicaven els impulsors de la campanya a les persones que s'acostaven al punt d'informació. Tot plegat, però, es va plantejar d'una manera festiva i adaptada a les nits berguedanes, amb la música dels DJ T&T com a reclam i amb l'obsequi d'una bossa de roba a tots els participants.

Dissabte també es va donar el tret de sortida a una altra de les accions de la campanya en la qual participen sis bars de la ciutat: el Celler, el Kóm, Cal Negre, la Plaça, el Dickens i la General. En aquests establiments d'oci nocturn de la ciutat ja s'han començat a utilitzar i a repartir els sotagots amb lemes relacionats amb l'eslògan de la campanya Vull la nit!, com per exemple «Com vull» -fent referència que una noia es pot vestir com vulgui sense perill de ser jutjada- o «Quan vull» -per recordar que una persona no dóna consentiment a una relació sexual per haver begut alcohol.

Tot i el fred, que va ser la nota dissonant de la nit, i que l'activitat coincidia en un cap de setmana de pont, la resposta dels berguedans a la campanya va ser positiva i l'ambient es va animant.

Properament hi ha previst que s'estreni el tema musical de la campanya: un reggaeton no sexista que sonarà als establiments col·laboradors.