L'Ajuntament de Gironella én en menys de 3 die sel 80% de les incidències que s eli comuniquen a través d'una aplicació mòbil (App) segons informa el consistori gironellenc. Gironella van estrenar fa 6 mesos una eina que permet comunicar qualsevol incidència a la via pública o als espais municipals de Gironella. Des de la posada en funcionament s'han rebut 41 incidències, 36 des de l'APP, i 5 des de la pàgina web.

Fonts municipals han explicat que de totes les incidències rebudes fins ara se n'han resolt un 78%. El 24,4% d'incidències han sigut sobre residus, el 19,5% d'aigua i clavegueram, el 14,6% d'enllumenat públic, de parcs i jardins, i de via pública, el 4,9% de neteja, d'altres, i el 2,4% d'equipaments.

Lluís Vall, regidor de comunicació i TIC, del consistori de Gironella a estacat que aquesta eina és molt útil per al ciutadà ja que "facilita la comunicació amb l'Ajuntament", i afirma que també beneficia al consistori ja que "permet estar al corrent de totes les incidències del municipi i poder-les solucionar". Vall afirma que "la col·laboració dels gironellencs i gironellenques és indispensable per millorar i cuidar el municipi".

Com comunicar una incidència

Els usuaris poden comunicar les incidències seguint uns senzills passos: indicar el tipus d'incidència, la ubicació i les vies de contacte. A més, també hi pot adjuntar fotografies. Un cop tramesa, la incidència és avaluada pels serveis tècnics de l'Ajuntament i l'usuari obté una resposta.

Els usuaris poden comunicar les incidències seguint uns senzills passos: indicar el tipus d'incidència, la ubicació i les vies de contacte. A més, també hi pot adjuntar fotografies. Un cop tramesa, la incidència és avaluada pels serveis tècnics de l'Ajuntament i l'usuari obté una resposta.

Des de l'aplicació s'hi pot accedir a través del botó "Cuidem Gironella, fem-ho entre tots", mentre que la pàgina web guia fins el mateix qüestionari a través de la pestanya "Oficina virtual", on hi ha la nova opció "Comunica incidències".