Acompanyat de muntanyes de terra i encerclat de tanques grogues. Aquesta és la nova imatge del logo d'una carota de ple de la Patum d'un sol traç que corona la rotonda de la benzinera del passeig de la Pau de Berga. Aquest element del mobiliari urbà- inaugurat el maig del 2010 - ha canviat la seva fesomia habitual a causa de l'esfondrament d'una claveguera que travessa la rotonda i que ha obligat el consistori a actuar-hi. Ha calgut treure 5 camions de terra per accedir a la xarxa del clavegueram que hi ha a sota de la rotonda, detectar el tram ensorrat (situat al ramal de la carretera de Sant Fruitós) i iniciar els treballs per tal de reparar-la. Consisteixen a refer uns tres metres de claveguera ensorrada que és feta de pedra. La reparació consisteix a fer-hi nous murs de pedra de 40 centímetres d'amplada i la volta en el tram ensorrat. Així mateix es farà també un pou de registre que permetrà accedir al clavegueram en el futur.

Mentre duren les obres s'han col·locat tanques grogues que han inutilizat parcialment un tram de carril de circulació. Avui és previst que un d'aquests carrils estigui tallat al trànsit perquè caldrà treure més terra de la rotonda, segons ha explicat el regidor d'Urbanisme, Oriol Camps. La raó és que els tècnics i operaris municipals també han detectat una esquerda en un tram de la claveguera a continuació de l'espai on s'està actuant. I ara cal treure terra per detectar fins on arriba l'esquerda i veure en quin nou tram s'haurà d'actuar. Els cotxes es desviaran pel parc de les Aubes.

Les hipòtesis sobre les causes que han provocat aquest esfondrament són tres, segons Oriol Camps. La primera d'aquestes possibilitats és una sobrecàrrega del col·lector pels metres cúbics de terra que té al damunt des que s'hi va construir la rotonda (posteriorment, el 2010 s'hi va fer un sòcol de formigó per col·locar-li el logo de la Patum); un mal funcionament dels desguassos pluvials de la mateixa rotonda on hi ha gespa i plantes aromàtiques plantades; i la dar-rera possibilitat per explicar aquest ensorrament és que sigui a causa de la vellesa de les instal·lacions.

L'esfondrament es va detectar recentment en veure que a la part superior de la rotonda hi apareixia un forat. Els tècnics van veure que una part del terra amb gespa havia cedit. I va ser aleshores que van iniciar l'estudi per saber què havia passat. Ha estat en treure terra i arribar fins a la claveguera que s'ha vist que un tram d'uns 3 metres s'havia ensorrat i s'ha detectat l'esquerda en un tram possiblement de 3 o 4 metres a continuació.