L'antiga cimentera de Cercs va rebre, ahir, els primers 1.010 clients d'Horrorland, un parc dedicat al món del terror que ha esdevingut un èxit molt abans de començar, un autèntic fenomen que portarà al Berguedà 22.500 persones en 15 dies, les 4.000 primeres entre ahir, avui i demà.

Horroland és una iniciativa que impulsen dues empreses dedicades a la creació d'experiències de terror i room escape: la berguedana Insomnia Corporation, amb Climent Vila i Sílvia Mosella, i la barcelonina Horror Box, amb David Moreno i Cristina Raya. Expliquen que és el primer scream parc

La curiositat dels aficionats al terror per descobrir Horrorland és màxima. Ahir es va poder tornar a constatar com ja es va evidenciar dimecres en la presentació. Tot i que el parc havia anunciat que obriria les seves portes a 2/4 de 7 de la tarda, a les 3 ja hi havia gent que va fer-hi cap, tot i que els organitzadors es pensaven que sent un dia laborable els usuaris hi arribarien més tard. Però no va ser així. A 2/4 de 7, centenars de persones feien cua per entrar a la primera nau, on hi ha l'àrea de recepció, el menjador i la zona de jocs i marxandatge que dona accés a la resta de naus que acullen les atraccions. Els usuaris s'esperaven disciplinadament a les diferents cues amb un somriure entre expectant i nerviós als llavis que denotava les seves ganes de rebre moltes dosis d'adrenalina.

Un model d'èxit

Els promotors han exportat al Berguedà un model de negoci que triomfa als Estats Units amb més de 32 milions de visitants anuals. Un parc dedicat íntegrament al terror amb les anomenades haunted houses (els coneguts com a passatges del terror que són una marca comercial), room escapes, extreme house (de la qual s'han esgotat les entrades), espectacles d'animació davant de les naus i jocs interactius a la zona Cabroworld. I amb atractius únics com els animatrònics (robots animats de gran alçada) importats directament dels Estats Units.

Les màscares dels personatges que ajuden a fer por són de silicona i aconsegueixen tenir una aparença i tacte molt inquietant. Tot complementat amb utillatges d'època, perruques, vestuari i tota mena d'efectes especials. I el maquillatge. Ahir a cura de Sara Ferraro, que va haver de maquillar 16 personatges que són els encarregats de deixar com flams els visitants. La principal dificultat de maquillar tants personatges és que cal ser molt àgil. «S'ha de ser molt ràpid perquè surten a la mateixa hora», explicava Ferraro a Regió7.

Els primers que van maquillar-se van ser els actors que estaven en una de les atraccions, i els darrers, els personatges que es passegen a l'exterior, a les entrades de les naus on hi ha les diferents hauntend hauses. En aquest cas «el maquillatge ha de ser molt més elaborat perquè es veu a la llum del dia».

Mortimer, una bogeria

Mentre a l'interior de la nau d'attrezzo maquillaven els darrers personatges, a l'exterior l'animació era present arreu. Centenars de persones feien cues davant de cadascuna de les atraccions. «La gent surt contenta, emocionada, cridant, és espectacular», deia somrient Climent Vila, un dels promotors del parc. Un exemple d'això va ser el Mortimer, que ahir era com un imant. La ja popular mascota d'Horrorland semblava una estrella de rock: tothom el cridava per fer-s'hi una selfie o fotos de grup. També va estar molt sol·licitat un altre personatge: Cabronazi -responsable de la comunicació on-line del projecte. La seva pàgina d'humor i mems a Facebook té més de 23 milions de seguidors, i les seves publicacions tenen entre 525.000 i 3.500.000 impactes per post. Ahir, la gent li demanava fer-s'hi selfies, o bé pujar-hi a collibè, o que els portés en braços.

Ahir va ser el dia que Horrorland va estar menys concorregut. En total s'havien venut 1.010 entrades. Tant avui, divendres, com demà, dissabte (els diumenges no obre), estarà al màxim de la seva capacitat: 1.500 usuaris. David Moreno, un dels promotors, explicava que el model d' scream park «té aquest punt de no ser tan massificat com un parc d'atraccions i porta el públic a polígons, fàbriques o granges-escola que es transformen uns dies l'any en una atracció turística», com ha passat als Estats Units. A Cercs la proposta ocupa 3.300 metres quadrats de naus del Centre d'Empreses, que han llogat a l'Agència de Desenvolupament del Berguedà.

Ahir, quan es va fer fosc, la xemeneia gran de la central es va il·luminar amb una llum de color verd que s'hi projectava amb leds i que la feia visible des de lluny.