Per poder fer el que realment l'apassiona i fer realitat les seves inquietuds Queralt Sales ha hagut d'allunyar-se del Berguedà, on encara està arrelada perquè hi té la família i també part de la feina. Va estudiar Ciències Polítiques i música. Aquesta segona especialitat és la que va fer decantar la seva balança. És cantant professional, tasca que combina amb la docència a l'escola de música de Navarclesde l'escola Vedruna de Berga. «Cada vegada soc més cosmopolita, però sobretot perquè els interessos que tinc em porten cap a la ciutat», confessa Sales.

El cotxe és la seva segona residència. «Sempre hi tinc elements imprescindibles perquè mai sé quan tornaré a casa», explica. Durant la setmana fa de professora, i els divendres i els caps de setmana es dedica a cantar, o a tocar la tenora. La berguedana participa en diverses produccions amb cors estables, principalment amb el Cor de Cambra Francesc Valls de la catedral de Barcelona i el projecte Barcelona Ars Nova, dirigit per Mireia Barrera. També forma part del trio Raindrop amb Eulàlia Fantova i Mariona Llobera, cantants i amigues, amb el que han voltat per Catalunya per interpretar el Cant dels Ocells per reclamar la llibertat dels presos polítics. Durant les darreres setmanes, Sales ha afegit una nova aventura a la seva trajectòria professional: forma part d'una producció del Teatre Nacional de Catalunya. No com a actriu, sinó com una de les membres del cor que integra Els Jocs Florals de Canprosa, de Santiago Rusiñol. «És una oportunitat única i un privilegi», assegura Sales, «perquè no és habitual que cantants professionals formin part d'una obra de teatre, ja que normalment són els mateixos actors, com per exemple en els musicals, que actuen i canten». En aquest cas, el muntatge incorpora la presència d'un cor professional a l'escenari, mantenint la fidelitat al text de Rusiñol. La berguedana, juntament amb mitja dotzena més de cantants, interpreten la part coral de la producció que ha donat el tret de sortida a la temporada del TNC i que ja ha exhaurit totes les entrades fins a la darrera funció, el proper 11 de novembre. «El director musical, Daniel Espasa, a qui conec d'haver-hi treballat en projectes de música antiga, em va proposar si volia participar-hi i he tingut la sort que als llocs on treballo m'ho han deixat compaginar», diu.

Sales considera que «viure del cant, a Catalunya, no és fàcil», perquè «no hi ha cors professionals». En aquest sentit, creu que «de la mateixa manera que hi ha una orquestra nacional també hi hauria d'haver, com a mínim, un cor nacional i altres formacions vinculades a institucions públiques. Seria un símptoma de maduresa cultural. Totes les societats culturalment avançades tenen cors públics professionals. Nosaltres no. Per això molts cantants catalans es veuen obligats a viure fora de Catalunya per poder treballar i percebre un sou digne.»