Divendres 16 de novembre arrenca la segoan fase del projecte d'intercanvi comercial, turístic i cultural Esplèndid entre les poblacions de Berga i Canet de Mar. Fonts municipals han indicat que "es tracta d'una iniciativa que té l'objectiu de desestacionalitzar el turisme per atraure visitants durant les setmanes de l'any en què l'ocupació hotelera i la densitat turística és menor en totes dues poblacions". Aquesta campanya es va iniciar el febrer d'enguany i tindrà continuïtat "mitjançant la programació d'activitats i el llançament d'ofertes comercials del 16 al 25 de novembre".

Funcionament de la campanya

El projecte Esplèndid va arrencar el passat mes de febrer amb la posada en marxa d'una campanya que incloïa ofertes comercials en establiments i serveis de la comarca per tal que els visitants adquirissin productes i serveis mitjançant una targeta virtual en què s'acumulava el mateix import per gastar-lo posteriorment en l'altra població que forma part de la campanya. En aquest cas, els usuaris que van realitzar despeses a Berga durant el mes de febrer ara podran gastar el saldo acumulat a Canet de Mar i a l'inrevés.

D'altra banda, les persones que no disposin de la targeta i vulguin adherir-se a la campanya Esplèndid podran sol·licitar gratuïtament la targeta a través del web (www.esplendid.cat). En el cas de Berga, els nous usuaris i usuàries hauran re recollir i activar la targeta a l'Oficina de Turisme de Berga per començar a acumular saldo i gastar-lo en la pròxima edició de la campanya, que "es realitzarà previsiblement durant el primer trimestres de 2019".

Ofertes i activitats esplèndides

Una trentena d'establiments relacionats amb el comerç, l'hostaleria i la restauració posaran a disposició dels visitants un seguit d'ofertes de productes i serveis que es poden consultar al web oficial de la campanya. A més, també s'han organitzat activitats culturals, lúdiques i gastronòmiques per a tots els públics per donar a conèixer el patrimoni, la història, la gastronomia, el paisatge i la cultura del municipi. Des de l'organització, es recomana reservar prèviament l'allotjament i els àpats en els restaurants participants per poder gaudir del ventall d'ofertes disponibles.

Per fidleitzar el públic familiar

El projecte Esplèndid va néixer amb la voluntat de fidelitzar el públic familiar de l'àrea metropolitana de Barcelona que realitza estades puntuals a la comarca. En aquest sentit, el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Berga, Francesc Ribera, ha explicat que "la iniciativa es troba en la fase d'implantació i els resultats no són immediats ja que requereix temps per a què la població conegui el projecte i es pugui consolidar". Tanmateix, Ribera ha reconegut que "la resposta durant la primera setmana d'activitats realitzades al febrer no va complir les expectatives, ja que la majoria de les reserves es van anul·lar a causa de la nevada que es va produir a la ciutat i arreu de Catalunya". Tot i això, ha valorat positivament la resposta del públic i la implicació dels comerços locals.

Per últim, la implantació de la campanya ha comptat amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per fer front al cost de l'aplicació informàtica utilitzada per gestionar la informació referent a l'acumulació del saldo dels usuaris i usuàries. Finalment, els ajuntaments de Berga i Canet de Mar han assumit el cost de la promoció del projecte en què s'inclou la creació de la web, el disseny i la impressió del material de difusió que ha estat d'uns 2.000 euros, en cada cas.