Aquest divendres s'ha celebrat la segona sessió del Consell d'Infants de Bergad'aquest curs a la Sala de Plens de l'Ajuntament. Els consellers i conselleres d'aquest òrgan sectorial de participació constituït el desembre passat, s'han reunit amb el regidor i la tècnica d'Educació, Eloi Escútia i Anna Freixa, per tal de posar en comú els projectes proposats pels alumnes de 5è i 6è de cada centre de primària de la ciutat, com a premissa per escollir els temes que es treballaran al llarg d'aquest curs i del vinent.

La sessió ha començat amb la benvinguda als consellers i conselleres per part dels representants del consistori. A continuació, els infants han posat en comú les propostes ideades per l'alumnat de 5è i 6è de primària, entre les que destaquen l'adequació del camp de futbol de La Valldan, la posada en marxa d'una campanya per combatre el bullying a les escoles, la millora de la senyalització dels camins escolars, l'arranjament de les voreres i la millora dels accessos pels vianants i per a les persones amb mobilitat reduïda i discapacitat visual, la recuperació i senyalització del carril bici i d'adequació de l'amfiteatre del Parc del Lledó, entre d'altres.

Posteriorment, s'han debatut algunes de les iniciatives, tenint en compte les observacions realitzades pel regidor d'Educació, que ha explicat als infants les propostes que podrien ser tècnica i econòmicament assumibles pel consistori, fent partícips als nens i nenes a l'hora d'executar-les i posar-les en marxa. El següent pas, serà valorar i definir els projectes que s'emprendran, així com concretar les tasques que hauran de realitzar els diferents grups de treball.

Els membres del Consell d'Infants de Berga representen les aules de 5è i 6è de primària de les escoles de la ciutat. Els consellers i conselleres van ser escollits pels companys i companyes de classe i s'encarregaran de representar-los durant el curs 2018-2019. L'objectiu d'aquest òrgan de participació és promoure la implicació dels nens i nenes a l'hora de fer propostes i suggeriments que puguin incidir a la millora del funcionament del municipi i garantir el dret dels infants com a ciutadans de reflexionar, expressar la seva opinió, debatre, prendre decisions i elevar als òrgans municipals competents les seves propostes.