La CUP de Berga demanarà al Govern «recuperar la proposta inicial» -per fer l'ampliació de l'autovia C-16 entre Berga i Bagà- «que suposava el soterrament de la via al pas de Berga Centre per revertir una part de l'impacte paisatgístic que aquesta infraestructura comporta i millorar la connectivitat entre barris de la ciutat».

Les administracions com l'Ajuntament de Berga tenen temps fins el 25 de febrer per presentar al·legacions a la proposta d'ampliació de la C-16 fins a Bagà feta pel departament de Territori i Sostenibilitat. Aquest dijous, la CUP, que govern a a la ciutat, ha fet públic que ha proposat a la resta de grups municipals diferents esmenes a una proposta amb la que no combreguem però que admeten que a aquestes alçades de la seva tramitació (el projecte executiu es troba al darrer tram de la fase d'exposició pública) «ja serà molt difícil evitar» . Davant d'aquesta realitat aposten per «minimitzar almenys els efectes negatius que l'ampliació de la C16 tingui al seu pas per la nostra ciutat».

La CUP proposa «evitar la construcció d'elements que distorsionin paisatgísticament la ciutat amb les rotondes previstes a Santa Eulàlia» a l'enllaç centre, «mantenir les quatre entrades de Berga i respectar-ne totes les funcionalitats, és a dir, que a totes les sortides es pugui prendre direcció nord o sud», que «la nova infraestructura no perjudiqui l'accés als veïns de la serra de Casampons» ni redueix l'espai de l'insitut Guillem de Berguedà. La CUP creu que no s'ha de «comprometre o condicionar el futur del desenvolupament de la zona de l'avinguda Catalunya» per urbanitzar ja que «el debat sobre el desenvolupament d'aquesta zona no s'ha de donar com a conseqüència d'aquesta obra».

En l'esmentat comunicat la CUP de Berga assegura que l'ampliació de l'autovia entre Berga i Bagà «és una obra innecessària per als interessos de la ciutat i la comarca tal com està projectada. Tothom sap que l'augment de la capacitat de circulació no és una necessitat per al desenvolupament de les quotidianitats de la comarca sinó per evitar els embussos que es produeixen per les altes intensitats de circulació els divendres en direcció nord i els diumenges en direcció sud. Aquestes altes intensitats es produeixen com a conseqüència de la massiva afluència turística a la Cerdanya».

La formació diu que és «preocupant la sinistralitat d'aquesta carretera i creiem que caldria una actuació decidida per reduir-la (si fos possible) fins a zero» tot i que aquesta circumstància «no ha d'implicar necessàriament l'augment successiu de capacitat».