La CUP demanarà al Govern català «recuperar la proposta inicial» -per fer l'ampliació de l'autovia C-16 entre Berga i Bagà- i que es faci el soterrament d'aquesta via a l'alçada de l'enllaç centre per minimitzar «l'impacte paisatgístic que aquesta infraestructura comporta i millorar la connectivitat entre barris de la ciutat».

Les administracions com l'Ajuntament de Berga tenen temps fins al 25 de febrer per presentar al·legacions a la proposta d'ampliació de la C-16 fins a Bagà feta pel departament de Territori i Sostenibilitat. Ahir, la CUP va informar que ha proposat a la resta de grups municipals de Berga presentar diferents esmenes a una proposta amb la qual no combreguen. Amb tot, admeten que en aquest punt de la seva tramitació (el projecte executiu es troba al darrer tram de l'exposició pública) «ja serà molt difícil d'evitar». Davant d'aquesta realitat aposten per «minimitzar almenys els efectes negatius que l'ampliació de la C-16 tingui al seu pas per la nostra ciutat».

Així, la CUP proposa «evitar la construcció d'elements que distorsionin paisatgísticament la ciutat amb les rotondes previstes a Santa Eulàlia» a l'enllaç centre, «mantenir les quatre entrades de Berga i respectar-ne totes les funcionalitats, és a dir, que a totes les sortides es pugui prendre direcció nord o sud», i que «la nova infraestructura no perjudiqui l'accés als veïns de la serra de Casampons» ni redueixi l'espai de l'institut Guillem de Berguedà. La CUP creu que no s'ha de «comprometre o condicionar el futur del desenvolupament de la zona de l'avinguda Catalunya» per desenvolupar, ja que «el debat sobre el desenvolupament d'aquesta zona no s'ha de donar com a conseqüència d'aquesta obra».

La CUP de Berga assegura que l'ampliació de l'autovia entre Berga i Bagà «és una obra innecessària per als interessos» del territori «tal com està projectada. Tothom sap que l'augment de la capacitat de circulació no és una necessitat per al desenvolupament de les quotidianitats de la comarca sinó per evitar els embussos que es produeixen per les altes intensitats de circulació els divendres en direcció nord i els diumenges en direcció sud. Aquestes altes intensitats es produeixen com a conseqüència de la massiva afluència turística a la Cerdanya».

La formació diu que és «preocupant la sinistralitat d'aquesta carretera i creiem que caldria una actuació decidida per reduir-la (si fos possible) fins a zero», tot i que aquesta circumstància «no ha d'implicar necessàriament l'augment successiu de capacitat».