L'equip de govern de la CUP de Berga ha encarregat un estudi a la Policia Local de la ciutat amb l'objectiu de prendre mesures encaminades a pal·liar els embussos de trànsit que es generen a l'interior del nucli urbà, especialment els divendres al vespre de la temporada d'esquí, quan milers de conductors circulen en direcció al Pirineu per l'autovia C-16, que es col·lapsa i on es formen llargues cues.

Els caps de setmana de la temporada d'esquí aquesta via presenta puntes d'una elevada intensitat de circulació de vehicles, 20.000 entre Berga i Bagà segons dades del departament de Territori i Sostenibilitat. Quan s'acaba l'autovia i es passa dels dos carrils de circulació per sentit a un a l'accés sud a la ciutat, el coll d'ampolla genera retencions. Alguns conductors, intentant esquivar la cua de la C-16, opten per entrar a l'interior del nucli urbà de Berga, travessar-lo i continuar el trajecte per l'antiga C-1411, que va a desembocar a la C-16 després del túnel de Cercs. Aquesta decisió que prenen centenar de conductors provoca dues coses. Una que els car-rers de Berga registrin una inusual concentració de vehicles i taps, i dues, que la vella carretera de Berga a Guardiola també quedi col·lapsada. De manera que quan tots aquests factors coincideixen, aleshores hi ha cues a la C-16, a dins de Berga i la vella C-1411.

Les retencions esmentades a l'interior de Berga no es produeixen sempre, però sí de manera sovintejada. Per això, l'executiu local ha encarregat a la Policia Local un estudi per veure què s'hi pot fer, segons ha confirmat a Regió7 Francesc Ribera, regidor de Governació

«S'està mirant si hi ha possibilitats de dissuadir» els conductors d'entrar a Berga. Cal buscar alguna cosa que sigui útil perquè no sigui pitjor el remei que la malaltia. Hi ha moltes variables», ha indicat Ribera. El regidor ha admès que «diferents persones ens han fet arribar la seva preocupació per aquest fenomen». Ha afegit que s'està estudiant, per bé que «és difícil fer canvis per a un problema que té lloc de manera molt puntual unes hores molt concretes. Ho estem mirant. A veure què s'hi pot fer».

D'altra banda, el principal grup de l'oposició, PDecAT-CDC, aposta per aplicar mesures que facilitin «la mobilitat dels berguedans i penalitzi els conductors de fora que volen estalviar-se la cua de la C-16 (si no s'estalvien temps, deixaran d'intentar passar pel mig de la ciutat)», segons ha declarat la regidora Maria Antònia Ortega. Ha destacat que « és obligació del consistori posar remei tan de pressa com sigui possible, a les demandes de veïns i veïnes».