Pastureig al Berguedà. Experiències sense filtres. Aquest és el lema de la campanya publicitària que aquesta primavera posarà en marxa el Consell Comarcal i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà per promocionar la comarca com a destinació turística rica en oferta de natura, senderisme o gastronomia a Barcelona i la seva àrea metropolitana d'on provenen la seva majoria de visitants. La campanya s'ha programat fins el 2021 tot i que per ara només hi ha pressupost per enguany. S'ha presentat aquest dijous a la sala polivalent del Casino de Berga.

Aquest 2019 es destinaran 30.000 euros a la campanya. 10.000 euros s'han invertit en crear-la:concepció, fotografies, direcció d'art, dissenys i adaptacions, redaccions de textos. I 20.000 serviran per pagar anuncis en revistes, ràdios d'àmbit nacional aquesta primavera, estiu i tardor i un espot publicitari a TV3 amb una cançó del grup gironellenc Rúpits.

La proposta també inclou que hi hagi un plafó de la campanya berguedana a l'estació del metro de Sants a Barcelona i imatges als busos d'Alsa de la línia de Barcelona a Llívia o la d'Andorra durant sis mesos d'enguany.

A més, el projecte també inclou el disseny d'un nou estand per vendre el Berguedà a les fires turístiques, el re-styling del web www.visitbergueda.cat , una campanya a les xarxes socials, l'edició de fulletons aplicant el llibre d'estil de la marca territorial amb un fulletó genèric d'experiències i el passaport de 50 coses a fer que es poden fer al Berguedà abans dels 12 anys, fulletons temàtics de producte, fulletons amb l'oferta d'allotjament i l'espot publicitari amb cançó dels gironellencs Rupits.

Tot plegat « amb l'objectiu que tinguem més visitants que vinguin al Berguedà i que se n'emportin una bona experiència que els faci repetir i recomanar-nos».

L'acte de presentació de la campanya s'ha fet aquest dijous a la tarda a la sala polivalent del Casino de Berga. Hi han participat Josep Lara, president del Consell i de l'Agència, Jordi Reixach, creatiu i professor de creativitat de la Universitat de Girona. Director artístic de la campanya,Imma Espel, coordinadora de turisme de l'Agència; Karina Behar, tècnica turisme i David Font. Director de l'Agència Catalana de Turisme. Els assistents han pogut ser els primers en veure l'espot publicitari