«Pastureig al Berguedà. Experiències sense filtres». Aquest és el lema de la campanya publicitària que posarà en marxa aquest mes el Consell Comarcal i l'Agència de Desenvolupament del Berguedà per promocionar la comarca com una destinació turística rica en oferta de natura, senderisme o gastronomia a Barcelona i la seva àrea metropolitana, d'on provenen la seva majoria de visitants. La campanya s'ha programat fins al 2021 tot i que per ara només hi ha pressupost per a enguany. Es va presentar ahir a Berga.

Aquest 2019 es destinaran 30.000 euros a la campanya. 10.000 euros s'han invertit en crear-la: concebre-la, fotografies, direcció d'art, dissenys i adaptacions, redaccions de textos. I 20.000 serviran per pagar anuncis en revistes, ràdios d'àmbit nacional aquesta primavera, estiu i tardor i un espot publicitari a TV3 amb la cançó Busco un lloc, que ha cedit gratuïtament per a aquesta iniciativa el grup gironellenc Rúpits. La campanya vol transmetre la idea que el Berguedà és un lloc ideal per fugir de l'estrès i gaudir del paisatge, els esports a la natura i la gastronoimia. Els extres que apareixen a les fotos dels anuncis són del Berguedà.

La proposta també inclou que hi hagi una foto de la campanya berguedana a l'estació del metro de Sants a Barcelona i als busos d'Alsa de Barcelona a Llívia o la d'Andorra durant sis mesos d'enguany. Aquesta darrera activitat es farà quan l'espai dels busos estigui disponible

A més, el projecte també inclou el disseny d'un nou estand modular per vendre el Berguedà a les fires turístiques, el re-styling del web www.visitbergueda.cat , una campanya a les xarxes socials, l'edició de fullets aplicant el llibre d'estil de la marca territorial amb un fullet genèric d'experiències i el passaport de 50 coses que es poden fer al Berguedà abans dels 12 anys, fullets temàtics de producte, fullets amb l'oferta d'allotjament i l'espot publicitari amb cançó dels gironellencs Rúpits.

Tot plegat «amb l'objectiu que tinguem més visitants que vinguin al Berguedà i que se n'emportin una bona experiència que els faci repetir i recomanar-nos com a destinació».

Aquesta és una de les campa-nyes de promoció més important dels darrers anys que s'ha fet al Berguedà, segons va assegurar David Font, director de l'Agència Catalana de Turisme.