Aquest mes ha finalitzat l'organització dels fons documentals que es troben a l'ajuntament de Gironella. Es tracta de la dar-rera fase d'ordenació, classificació i inventari de la documentació, fase que ha finalitzat aquest mes de maig i que ha tingut una durada de sis mesos. Ara, la totalitat de la documentació que hi ha a l'ajuntament ha quedat ordenada, classificada i inventariada.

La feina l'ha feta un tècnic d'arxiu sota la direcció d'un dels arxivers itinerants adscrits al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals i permeten donar a conèixer i fer accessible el contingut d'aquest fons. En breu, els instruments de descripció de l'Arxiu Municipal de Gironella seran accessibles a la xarxa per poder ser consultables.

El fons de l'arxiu és format per 650 metres lineals de documentació, que han quedat instal·lats en 5.282 unitats d'instal·lació -Gironella és un municipi de 4.834 habitants- i hi ha 10.409 registres a l'inventari.