Maria Basora (Puig-reig, 1984), llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra, s'ha incorporat aquest dilluns, 16 de setembre, com a nova directora de l'Àrea de Mercats de l'Institut Català de les Empreses Culturals. Basora, que compta amb una dilatada experiència en els àmbits de l'audiovisual i les arts escèniques en organitzacions de l'àmbit privat i públic, va treballar a Focus entre el 2003 i el 2014 com a part de l'equip de producció d'esdeveniments, produccions teatrals i produccions audiovisuals, i des del 2016 ha encapçalat el Servei de Producció Audiovisual del Gran Teatre del Liceu. A l'ICEC, dirigirà l'Àrea que s'encarrega de la promoció internacional de les empreses culturals catalanes arreu del món.

Maria Basora s'encarregarà de la coordinació dels sis mercats estratègics del departament de Cultura (la Fira Mediterrània, FiraTàrrega, Trapezi, Mostra d'Igualada, Sismògraf, Mercat de Música Viva de Vic), a més de coordinar totes les accions que l'Àrea de Mercats organitza per a la promoció internacional de la cultura i les empreses culturals catalanes: contractació d'estands a fires i mercats i coordinació de les empreses que hi assisteixen, desenvolupament de projectes i estratègies que serveixin per desenvolupar internacionalment la cultura catalana i exportar la producció local, suport i assessorament a les empreses culturals catalanes en les seves accions d'internacionalització i difusió arreu del món de les seves produccions, entre altres.

Amb un equip multidisciplinar que treballa en els àmbits de la música, les arts escèniques, el llibre, les arts visuals i la cultura digital, Maria Basora també coordinarà la xarxa d'oficines de l'ICEC a l'exterior (Berlín, Brussel·les, Londres i París), des d'on s'ofereixen tot tipus de materials i recursos tant als professionals catalans que volen desenvolupar els seus projectes internacionalment com als professionals d'altres països que cerquen produccions artístiques per als seus festivals o espais culturals.