Tal i com ja va fer el Consell Comarcal del Berguedà, el consell d'alcaldes de la comarca s'ha posicionat, aquest dijous, en contra del projecte de construcció d'una planta incineradora de residus industrials a les instal·lacions de la vella central de Cercs que promou l'empresa EmSpain Waste&Treatment del manresà Lluís Basiana.
Tots els alcaldes que han assistit a la reunió monogràfica convocada especialment per debatre aquesta moció, s'han posicionat en contra d'aquest projecte a través d'un manifest anomenat «el Berguedà que volem». En aquest document s'hi exposen les raons per posicionar-se en contra.
L'alcalde de Cercs Jesús Calderer no ha assistit a l'acte.
La trobada ha tingut lloc a Capolat i hi han participat la major part d'alcaldes i representants dels 31 municipis que té la comarca. A banda del consell d'alcaldes, òrgan que aplega els batlles de la comarca, del Consell Comarcal del Berguedà, actualment s'han posicionat en contra d'aquesta proposta 22 dels 31 ajuntaments del Berguedà a través de diferents mocions aprovades als seus plens. Actualment només falten Castell de l'Areny, Castellar del Riu, Cercs, Sant Jaume de Frontanyà, Santa Maria de Merlès, Viver i Serrateix i Gósol que ha convocat un ple on es tractarà aquesta moció el 3 de desembre. En general, les mocions aprovades són les que ha presentant la Plataforma Antiincineradora de Cercs (Paic)
L'últim | El més llegit |