El Catàleg de productes alimentaris del Berguedà, publicat a final de juny, s'ha convertit en un nou canal de distribució on els productors tenen la capacitat i oportunitat d'oferir els seus productes de proximitat en un sol punt sense intermediaris.

Segons han explicat fonts de l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà (ACEB), dels 44 productors participants en la segona edició, 23, és a dir, el 52%, han manifestat que han tingut vendes derivades del catàleg. En aquest sentit, s'ha creat un nou canal de venda directa entre productor i client a través de les cases de turisme rural i càmpings de la comarca.

Els productors enquestats han confirmat que els clients provinents de cases de turisme rural i càmpings i, fins i tot, de la mateixa comarca, havien vist els seus productes al catàleg del Berguedà. Se'n van editar 6.000 exemplars distribuïts a cases de turisme rural i càmpings de la comarca perquè els turistes que visiten el Berguedà puguin aprofitar el comerç de proximitat i de qualitat. Per a aquesta segona edició s'ofereixen quaranta-cinc productes. Tots estan produïts, fabricats i es poden comprar al Berguedà, alguns dels quals tenen la categoria de producte singular de la comarca, com el blat de moro escairat o el pèsol negre. La majoria de productors ofereixen productes de proximitat i el catàleg els dona un impuls per promoure els seus productes més enllà del negoci local.

Es tracta d'una iniciativa conjunta impulsada per l'Ajuntament de Gironella, l'Associació Comarcal d'Empresaris del Berguedà i l'Associació d'Agroturisme del Berguedà, amb el suport de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona.

La iniciativa està vinculada a la Xarxa Productes de la Terra, una agrupació voluntària de 12 ens locals d'àmbit supramunicipal impulsada per la Diputació de Barcelona que agrupa més d'un miler d'empreses productores i elaboradores de productes alimentaris de qualitat del territori.