13 de desembre de 2019
13.12.2019

El Govern confia iniciar les obres per completar la C-16 fins a Bagà el 2020

El conseller Damià Calvet diu a Puig-reig que per cal tenir pressupost del Govern per fer l'obra

13.12.2019 | 18:20
En primer terme, el conseller Damià Calvet amb Javier Vizcaíno, president de Cedinsa a Puig-reig

El conseller de Territori i Sostenibilitat , Damià Calvet, preveu poder iniciar les obres d'ampliació de la carretera C-16 de Berga a Bagà l'any 2020. Per fer-ho possible, abans serà necessari que la Generalitat aprovi un nou pressupost per al proper exercici. Així ho ha explicat, aquest divendres a Puig-reig,el centre de control de carreteres de Cedinsa, en l'acte de celebració dels 15 d'aquesta empresa que ha construït-amb una inversió global de 1.400 milions d'euros- i que gestiona l'eix del Llobregat, el Transversal, del Ter i l'eix d'Aro.

El conseller Damià Calvet ha tancat aquest acte que, ha aplegat a unes 200 persones entre representants de l'empresa amb el seu president Javier Vizcaíno al capdavant, del Govern i del teixit polític i empresarial del Berguedà, Bages Osona i la Costa Brava.

En declaracions als mitjans ha refermat que l'acabament de l'ampliació de l'eix del Llobregat des de Berga a Bagà «és una obra «importantíssima». El conseller Damià Calvet ha dit que a hores d'ara s'estan estudiant les al·legacions que s'hi han presentat des del territori

Es tracta del quart projecte que es presenta per desdoblar la carretera, i la novetat serà que es farà un tercer carril reversible que permetrà desdoblar un sentit de la marxa en funció del trànsit que hi hagi. Es canviarà amb una màquina que fins ara no s'ha utilitzat mai a l'estat espanyol, però que ja s'utilitza als Estats Units. Desdoblar la carretera de Berga a Bagà afecta un tram de 21 quilòmetres de longitud de l'eix del Llobregat i costarà 178 milions d'euros
El projecte es divideix en dues intervencions: el desdoblament de l'actual carretera entre Berga i Cercs per assolir una calçada amb quatre carrils –dos carrils per sentit, amb una barrera central fixa; i la implantació d'un tercer carril entre Cercs i Bagà, que estarà operatiu en un sentit o un altre mitjançant una barrera mòbil.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook