Creu Roja Berguedà ha atès durant la pandèmia una cinquantena de famílies de la comarca que mai abans havien necessitat els seus serveis. A més, ha ajudat una vintena de famílies que ja havien estat en contacte amb l'entitat en el passat i que com a conseqüència de la crisi sanitària han tornat a requerir dels seus serveis.

L'organització humanitària ha viscut un augment important de persones que, per haver perdut la feina o bé perquè estan en el marc d'un ERTO, no podien fer front al pagament del lloguer o dels subministraments elementals. Creu Roja Berguedà els ha proporcionat suport amb ajudes directes o bé amb assessorament per sol·licitar ajudes públiques.

L'entitat berguedana apunta que l'aparició d'usuaris nous que han perdut la feina, i les necessitats creixents de les famílies en situacions ja vulnerables, «fan preveure que la crisi derivada del coronavirus serà dura i llarga. Hi ha desnonaments que s'han aturat amb l'estat d'alarma, però que es poden reprendre quan obrin els jutjats, i hi ha famílies que tenen l'aigua i la llum garantida mentre duri la pandèmia, però potser no d'aquí a uns mesos». Creu Roja Berguedà creu que per fer front a aquesta nova emergència social, caldrà reforçar els serveis de l'entitat i per aquest motiu fa una crida a aconseguir més socis i sòcies, com els que ja s'han donat d'alta les últimes setmanes, i més voluntariat, que també ha crescut al Berguedà durant la fase més dura de la covid-19.

Creu Roja Berguedà, a través del servei Ocupa't, ha fet d'intermediària en les ofertes de 33 empreses de la comarca i ha atès 140 persones que buscaven feina. Tot i que moltes empreses han tancat pel coronavirus, alguns serveis bàsics han necessitat reforços de personal, especialment l'Hospital Sant Bernabé de Berga i diverses residències de gent gran de la comarca.

L'entitat també ha reforçat durant la crisi de la covid-19 els serveis d'atenció a les famílies vulnerables amb les quals ja treballava. En primer lloc, amb el seguiment de gent gran, a qui durant el confinament les voluntàries han acompanyat a distància, recomanant-los activitats cognitives o oferint-los lots amb material bàsic. I en segon lloc, també s'han atès els nens del programa Èxit Escolar, amb una atenció telefònica per assegurar que tenien connexió a Internet i que podien seguir les activitats de l'escola.