20 de agost de 2020
20.08.2020
Regió7

La Pobla de Lillet pateix un tall elèctric de dotze hores que indigna els veïns

Endesa confirma que hi va haver un problema amb el generador que havia d'alimentar les llars durant els treballs d'instal·lació d'una nova línia

20.08.2020 | 13:23
La Pobla de Lillet pateix un tall elèctric de dotze hores que indigna els veïns

L'Ajuntament de la Pobla de Lillet estudia emprendre accions legals contra la companyia elèctrica Endesa per un tall d'electricitat que aquest dimecres va deixar unes 300 persones de la localitat berguedana sense llum durant dotze hores. L'alcalde de la Pobla, Enric Pla, ha explicat a Regió7 que existeix una gran indignació al consistori, entre els veïns i també en els visitants que estiuegen al poble.

Segons explica l'alcalde, l'empresa va avisar del tall un dia abans i el consistori s'hi va oposar, ja que al seu entendre durant el mes d'agost, amb el poble ple de turistes i gent a casa de vacances, no és el millor moment per fer-ho . "Ens van demanar de fer un tall d'electricitat el dia abans, dimarts. La companyia ens va enviar un correu electrònic on ens informava de que farien aquest tall el dimecres al matí. Des de l'Ajuntament ens hi vam posar en contacte i els hi vam dir que amb tant poca antelació i en ple mes d'agost no era adient realitzar-lo», explica Pla.

Fonts de la companyia Endesa han explicat a Regió7 que aquesta «era una obra de millora que no podia allargar-se més, s'havia de fer sí o sí ja que la línia funcionava però havia quedat malmesa i estava en un estat precari. Eren uns treballs que no podien ajornar-se més». Endesa va tallar la llum dimecres al matí a La Pobla de Lillet per realitzar una actuació valorada en 70.000 euros. «Es va realitzar la construcció d'un nou tram de línia de 25kv des de la Pobla fins a Castellar de N'hug, uns tres quilòmetres de línia. Es va aprofitar també per canviar una torre elèctrica que havia quedat malmesa pel temporal Glòria i també es va aprofitar per canviar un seccionador, un engranatge elèctric telecomandat, que si hi ha mai cap incidència en aquesta línia no cal envair la brigada, ja ho pots fer des del centre de control i reconnectar-la de nou. La reposició del servei és molt més ràpid», expliquen des de la companyia elèctrica.

L'alcalde de la Pobla però, apunta que «estem d'acord en que s'han d'arreglar les averies i la xarxa s'ha de millorar, però tenim molts altres mesos a fer-ho que no en ple agost, que tenim el municipi ple de gent. Ens feia patir que hi hagués alguna afectació en algun establiment turístic i evidentment els hi vam dir que no fessin el tall, que es planifiques per més endavant. La companyia ens va dir que ens diria alguna cosa i dimecres al matí ens vam trobar sense més avis amb la llum tallada».

El tall d'electricitat va afectar a la meitat de la Pobla de Lillet, entre 200 i 300 persones. L'empresa va portar un generador per donar llum a les cases afectades però segons explica el batlle, la solució no va ser bona. «Amb un generador van intentar donar llum a la part del municipi que havia quedat sense, però no va poder ser. D'aquesta meitat que no tenien llum una petita part la va recuperar, però l'altra part va estar 12 hores sense llum, de 09.00h fins a les 21.00h», exposa l'alcalde. Aquesta part també la confirma Endesa, que afirma que «son treballs complexos i el que la companyia en aquests casos és posar un equip electrogen i és veritat que vam tenir problemes, una part del clients que havien alimentar mentre la companyia feia els treballs no ho vam poder fer, no deixa de der una màquina i a vegades, s'espatllen».

Aquestes 12 hores van generar una gran indignació entre els veïns afectats, que es van posar en contacte amb l'alcalde per conèixer de primera mà la situació. «A la gent se li han fet malbé aliments o n'hi havien que feien teletreball i no ho van poder fer. Si això s'avisa amb temps et pots organitzar i buscar una alternativa, però si no pots ni avisar, si t'ho diuen el dia abans i dius que no, tiren pel dret... la gent té la seva vida muntada», opina Pla.

El moment del tall, al mes d'agost i amb les segones residències plenes, no ha pogut ser més inoportú per la vila, que viu un estiu de turisme com mai abans s'havia vist. «Aquests dies a més tenim tot el poble ple, totes les cases de segona residència... tot està a tope, feia anys que el poble no estava d'aquesta manera que el tenim aquests dies i que hagi passat no és bo», afirma l'alcalde, que confirma que després del que ha succeït el consistori prendrà accions legals contra l'empresa. «Tenim previst emprendre accions legals, son dies que tenim mancança de personal i de tècnics, però de seguida ens posarem a treballar amb totes les mesures perquè això no es torni a repetir», acaba.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit