El 9 de març del 2009, el conseller Joaquim Nadal presentava a Bagà un projecte per ampliar l'eix, que anys més tard es va descartar pel seu elevat cost econòmic, uns 600 milions d'euros. I es va canviar per la proposta del tercer carril reversible presentada pel conseller Santi Vila a Berga, el novembre del 2013, en una cimera d'alcaldes del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell. Un any més tard, Santi Vila deia que l'Eix del Llobregat de Berga a Bagà no tenia el volum de trànsit que justi?qués desdoblar-lo. Malgrat això, els agents socials van continuar reclamant actuacions. S'hi van fer millores de la seguretat i també dels enllaços del pont de la Nou.

El juny del 2016, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, es va reunir amb els alcaldes berguedans per buscar acords de com s'havia de fer l'obra. Es van analitzar les connexions als municipis, que es faran en diferents nivells per raons de seguretat. El desembre del 2015, quan faltaven unes setmanes per a les eleccions generals, el Govern va presentar el projecte d'ampliació de la C-16 ?ns a Cercs i el tercer carril reversible ?ns a Bagà. El conseller Santi Vila va anunciar que els treballs començarien el 2017. Ja llavors un dels esculls eren els accessos a Berga.