La campanya de Nadal de BergaComercial tindrà enguany un marcat caràcter social ja que ha tingut la col·laboració del Grup Horitzó i el Taller Coloma. Les dues entitats socials del territori han treballat conjuntament per elaborar 2.400 boles de fusta amb decoració nadalenca que es repartiran pels comerços de la ciutat. Aquests detalls nadalencs, que han tingut un cost de 1.200 euros, els han adquirit directament els establiments associats a la UBIC per decorar les seves botigues o regalar als seus clients.

Xavier Orcajo, president de BergaComercial, va explicar aquest divendres en la presentació de la campanya que l'objectiu principal ha estat «visibilitzar la feina que fan el taller Coloma i el Grup Horitzó, ja que en aquests temps que estem passant és important fer més fort el vincle de les entitats socials de la comarca amb el sector comercial».

Aquestes 2.400 decoracions amb la inscripció «Bon Nadal» i els noms de la UBIC i les dues entitats han estat elaborades per usuaris del Grup Horitzó i el Taller Coloma, centre especial de treball de l'Associació Pro Disminuïts Psíquics del Berguedà. El primer va realitzar la talla amb làser i el segon els ha pintat i empaquetat. Eva Sánchez, presidenta del Grup Horitzó, va destacar la col·laboració conjunta de dues entitats que properament es fusionaran. «Estem supercontents d'haver pogut fer ja alguna cosa conjunta», va explicar. El Grup Horitzó formarà part l'any 2021 de la fundació que s'ha reactivat per canviar el model de governança de l'APDPB.