Puig-reig va presentar ahir un pla per dinamitzar i posicionar els atractius turístics del municipi, i per impulsar així un dels sectors més afectats per la crisi del covid-19. En aquest sentit, el consistori preveu destinar una partida pressupostària al turisme superior a l´habitual de cara a l´any que ve, que rondaria els 16.000 euros.

La responsable de l´estudi, Laia Andreu, va explicar que «un 80% dels allotjaments turístics de Puig-reig no disposen d´una oferta de manutenció», i que una oportunitat de negoci seria «vincular l´allotjament amb el comerç i la restauració». També va assenyar que aquests establiments tan sols «fan una venda al client final» i que no han entrat en la dinàmica d´agències de viatges i «touroperació».

En l´estudi s´ha analitzat cada un dels recursos turístics del municipi i s´han englobat en quatre grans grups: turisme natural (que també inclou esports com el senderisme o la BTT), el turisme immaterial (que engloba les festes i tradicions), la cultura medieval (que integra elements com les esglésies, el castell de Puig-reig o l´Ermita de Periques), i el turisme industrial, el més important del municipi i el que té «més oportunitats de dinamització», destaca Andreu.

La marca dissenyada fa una referència literal al territori del municipi, ja que està composada pel mapa del municipi i l´extensió del terme municipal. La marca s´anomena «Puig-reig, terra d´orígens», i consta de quatre submarques: orígens industrials, orígens naturals, origens històrics i orígens rurals. El desenvolupament del pla ha anat a càrrec de l´empresa especialitzada en estratègies de turisme i màrqueting «Catexperience», i ha comptat amb la col·laboració dels agents turístics i allotjaments de la població.