El desdoblament de la C-16 entre Berga i Bagà, una de les grans demandes de la comarca del Berguedà durant els últims anys, continua encallat i, de moment, no sembla que es pugui resoldre de manera imminent.

De fet, segons el pla inicial que el mateix conseller de Territori i Sostenibilitat va presentar ara fa uns dos anys a alcaldes i agents socials del Berguedà, que contempla el desdoblament total entre Berga i Cercs, i un tercer carril reversible fins a Bagà, la previsió era que a finals del 2020 les obres ja poguéssin arrancar; però entrats ja en ple any 2021, la realitat és una altra de ben diferent.La raó principal que explica aquest retard són les discrepàncies de plantejament entre el govern de la Generalitat i l'Ajuntament de Berga en el pas de l'autovia per Berga.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de l'executiu català, Isidre Gavín, va assenyalar ara fa unes setmanes en la presentació de l'estació de busos de Gironella que les al·legacions presentades pel consistori berguedà "alteren substancialment el projecte, i que en aquests moments s'està estudiant la seva viabilitat. Gavín va recordar que la sol·licitud de nous accessos de l'Ajuntament de Berga ha d'estar motivada demogràficament, és a dir, que ha d'implicar un volum important de població.

Per la seva banda, el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Berga, Aleix Serra, assegura que només es demana la modificació dels accessos per tal que ocupin el menor espai possible. El consistori defensa aquest plantejament en l'accés est (l'actual sortida centre) i nord. En el primer cas, a més reclama el soterrament de la carretera i que en l'enllaç s'habiliti una rotonda per sobre de l'autovia.