Borredà reclama que es torni a posar sobre la taula el projecte per millorar el traçat de la C-26 de Cercs fins al límit de la província de Barcelona, uns 5 quilòmetres després d’haver superat aquesta població en direcció Ripoll. Segons assenyala el consistori, el projecte es va redactar, portar a exposició pública i aprovar fa uns 12 anys.

Aleshores, el compromís del govern de la Generalitat va ser que en dos o tres anys va ser que en dos o tres anys s’actuaria com a mínim en una part del tram, però la promesa no es va fer realitat i el projecte va quedar arxivat sense que cap altre executiu posterior l’hagi rescatat.

Concretament, es contemplava les millores en un tram d’aproximadament uns 20 quilòmetres, ja des de la sortida situada a la C-16. L’objectiu, segons ha explicat a Regió7 l’aleshores alcalde de Borredà, Joan Roma, era eliminar corbes que «són un autèntic maldecap» i permetent un traçat més recte i un recorregut també menys curt.

A més, una altra actuació important que es preveia és habilitar una variant a Vilada -després de la zona del Molí del Cavaller- i una altra a Borredà -des de mig quilòmetre abans d’entrar al poble i fins a haver superat el nucli urbà-. En els dos casos, també s’hi incloïa un viaducte per salvar el desnivell de la zona.

Poc impacte mediambiental

D’altra banda, Roma comenta que, tot i la creació d’aquests viaductes, no es faria «ferida» al paisatge. «Estava ben integrat i resolt a nivell mediambiental», concreta l’exalcalde de la població amb relació al projecte, sobre el qual demana que es comenci a executar.

L’exdiputat socialista al Parlament de Catalunya també ha assegurat que la seva formació preveu presentar una iniciativa parlamentària pròximament sobre aquesta qüestió.

La demanda de l’Ajuntament de Borredà arriba només uns dies després que l’ampliació de la mateixa carretera en el tram de Berga fins a Montmajor hagi estat al centre del debat per les al·legacions presentades per l’explotació agroramadera de Cal Pauet.