Olvan, a punt de començar les obres d'urbanització que transformaran el nucli històric
Es faran treballs de pavimentació, clavegueram, enllumenat, enjardinament i senyalització

Estat actual d'un espai del nucli històric d'Olvan, a la plaça de l'Església / Arxiu particular

Olvan començarà a finals de gener les obres d’urbanització del nucli històric, amb diverses actuacions al centre del poble. Es faran millores a la plaça Sant Sebastià, la de l’Església i la plaça Major, així com també al carrer del Forn. L’àmbit total a urbanitzar ocupa una superfície de 1.292 metres quadrats, i forma part del que havia sigut l’antiga sagrera del municipi.
L’alcalde d’Olvan, Sebastià Prat, ha explicat a Regió7 que és un projecte «de transformació urbanística del nucli antic d’Olvan», en què es vol prioritzar donar valor a l’espai per a les persones, «perquè puguin disposar de zones més amables, amb menys cotxes i més zones verdes». En aquest sentit, es contemplen noves zones d’enjardinament en què destaquen els arbustos que s’afegiran al voltant de la plaça Sant Sebastià i al final del carrer del Forn. A més, es farà el trasplantament de cinc alzines que ja es troben al municipis, quatre de les quals se situaran a la plaça de Sant Sebastià i la cinquena, la més frondosa, es plantarà a la plaça de darrere de l’església.
A part de l’enjardinament, cal destacar els treballs de pavimentació i la millora del clavegueram i l’enllumenat, tal com ha argumentat Sebastià Prat:«el clavegueram és vell i té incidències que es resoldran; i pel que fa als serveis de telefonia i d’enllumenat, se soterraran».
Les obres inclouran l’enllosament i la pavimentació amb formigó de carrers i places del nucli històric, que quedarà molt restringit al trànsit. «Serà l’adaptació de les superilles al món rural, és a dir una reconceptualització de l’espai públic per donar valor a espais per a les persones», ha remarcat Sebastià Prat. Per descongestionar de vehicles el nucli antic, s’ha fet un aparcament nou amb 25 places a la zona de l’Ateneu i s’han senyalitzat aparcaments a l’entorn de l’Ajuntament d’Olvan.
D’altra banda, també s’intervindrà en la senyalització del centre històric d’Olvan amb l’objectiu de millorar la qualitat arquitectònica de l’espai públic prioritzant als vianants i la seguretat viària. Per aconseguir aquest propòsit s’eixamplaran les voreres i s’eliminaran les barreres arquitectòniques donant continuïtat a l’itinerari de vianants.
290.000 euros d’inversió
L’actuació d’urbanització del nucli històric d'Olvan la promou el Departament de Territori, que gestiona les actuacions programades de l’1,5% cultural del departament. S'ha incidit en el valor del projecte arquitectònic, en els criteris de qualitat arquitectònica i de valorització d’elements patrimonials i culturals.
L’Incasòl iniciarà ara les obres d’urbanització, que seran executades per l’empresa Construccions Germans Clotet SCP per un import de 290.387,79 euros. El termini d’execució és de cinc mesos. L’arquitecte redactor del projecte i que es farà càrrec de la direcció de les obres és Ferran Besa.
Les obres són promogudes i finançades per l’Ajuntament d’Olvan (81,29%) -amb ajuts del PUOSC i del Programa General d’Inversions de la Diputació de Barcelona- i per l’INCASÒL (18,71%).
- Gonzalo Bernardos, economista: 'Els hereus de les famílies obreres no paguen l'impost de successions a Espanya
- Diversos cotxes queden atrapats a la carretera de Rasos de Peguera
- Expectació a la plaça Catalunya de Manresa per la presència d'una grua per treure un cadàver d'un pis
- Jordi Viladoms, d'Igualada, guanya el seu setè Dakar com a director esportiu
- David Jiménez, advocat expert en herències, adverteix: “Quan tu li entregues els teus béns a un fill has perdut el control”
- Arriba a Manresa el punt de venda d’estris de cuina més esperat
- El propietari que presumeix de no apujar el lloguer: “Ja em sembla molta pasta el que li cobro…”
- Jordi Viladoms, triomfador al Dakar, anuncia que deixa la direcció esportiva de KTM després de deu anys