L'escola Santa Eulàlia de Berga rebrà el Premi Sant Cristòfol per promoure la pacificació del trànsit
L'Ajuntament de Berga i el Montepio organitzen la Festa dels Cristòfols amb actes aquest dimarts i dissabte

Benedicció de vehicles en la Festa dels Cristòfols de l'any passat a Berga / Ajuntament de Berga
Redacció
Berga celebra una nova edició de la Festa dels Cristòfols, organitzada per l’Ajuntament de Berga amb la col·laboració de Montepio de Conductors. La tradicional benedicció de cotxes es complementa amb un programa d'activitats que arrencaran aquest dimarts, 4 de juliol, amb l'acte institucional a la Sala Casino, a les 6 de la tarda.
El secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, presentarà "Les infraestructures de comunicació al Berguedà", en un acte que comptarà amb col·laboració del comunicador berguedà Xavier Gual.
Seguidament, es farà el lliurament del Premi Sant Cristòfol a l’Escola Santa Eulàlia de Berga, per haver promogut la pacificació del trànsit al voltant de l’escola. D'aquesta manera, s'ha millorat la seguretat viària, la mobilitat sostenible i l’educació viària entre l’alumnat i les seves famílies. L’experiència de l’Escola Santa Eulàlia també ha estat un referent per altres centres de la ciutat.
Amb aquest premi, l’Ajuntament de Berga i el Montepio volen reconèixer anualment a persones o organitzacions de la comarca del Berguedà que hagin destacat en els àmbits de la seguretat i l’educació viària o la mobilitat sostenible.
En el transcurs de l'acte d'aquest dimarts també es farà un reconeixement als socis i sòcies del Montepio amb més de cinquanta anys d’antiguitat i als delegats jubilats de l’entitat.
Dissabte, 8 de juliol, a les 8 del vespre a les Sagramentàries de Berga (cruïlla entre els carrers Gran Via i Cervantes) es farà una missa en honor aa Sant Cristòfol. Tot seguit, al mateix lloc, benedicció de vehicles amenitzada per la Cobla Pirineu.
- Fa fallida una cooperativa històrica en la qual treballaven 400 persones: «No sortien els números i el gerent pagava webs de cites amb els nostres diners»
- Adeu al para-sol: l'invent que fa ombra a quatre persones ja és a les platges de Catalunya
- La terra s’obre sota els peus: els 700 forats gegants que espanten Turquia
- Com va marxar el Papa de Montserrat? comitiva de 15 vehicles, monjos al balcó, corredisses i salutacions fins al final
- Alcalde la Pobla de Lillet: 'El que ens està passant amb l'Any Gaudí és espectacular. La Fira Modernista ha arribat per quedar-se
- Presó comunicada i sense fiança per als dos detinguts pel crim de la Baells
- Ha mort Leo Boixader, qui va ser bibliotecària de Berga durant 35 anys
- El Puig-reig remunta el derbi i és nou equip de Primera Catalana