Els Festivals de Senderisme dels Pirineus fan parada al Berguedà
La Gallina Pelada, la Ruta Minera, la Via del Nicolau o el bosc de Gresolet són rutes guiades per fer aquest cap de setmana, 6 i 7 de juliol

Visita al poble abandonat de Peguera / Oscar Rodbag
Redacció
La serralada dels Pirineus és una destinació privilegiada per a la pràctica del senderisme, amb una xarxa extensa de camins senyalitzats. Els Festivals de Senderisme dels Pirineus, que enguany arriben a la seva 9a edició, tenen lloc entre maig i octubre a deu comarques diferents. Una d’aquestes és el Berguedà, que s’hi suma per cinquè any consecutiu.
Per aquest cap de setmana, 6 i 7 de juliol, s’han programat diferents rutes guiades. Es podrà fer la Ruta Minera i volta amb caiac al Llac de Tumí; una ascensió nocturna al cim de la Gallina Pelada amb un tast de formatges; la Via del Nicolau i les pintures del Palau de Pinós; una experiència de senderisme conscient al bosc de Gresolet. Aquestes quatre activitats permetran als participants descobrir els paisatges, la història i les tradicions del Berguedà. Més informació clicant aquí.
Els Festivals de Senderisme dels Pirineus són una oportunitat per gaudir del patrimoni natural i cultural, contribuint a mantenir vius camins antics i a desestacionalitzar el turisme a la serralada. La iniciativa busca dinamitzar econòmicament el territori pirinenc més enllà del turisme de neu.
Els festivals ofereixen rutes guiades a peu per a tota mena de públics. A més de les caminades, els festivals inclouen activitats gastronòmiques, culturals i astronòmiques, permetent als participants descobrir la cara més autèntica i sovint desconeguda dels Pirineus.
- El conductor que va xocar contra la família que va perdre dos fills a Cercs va sortir-se del seu carril
- Troben en estat menys greu un home que havia perdut el coneixement a Sant Joan de Vilatorrada
- Mor Jaume Armenteras, alcalde de la Pobla de Claramunt durant 23 anys
- Li demanen 3 anys de presó per quedar-se un Rolls Royce que li van portar per arreglar
- El Foraster descobreix la història d'una parella de joves pastors que ha trobat una nova vida a Pinós: “No podíem pagar ni el menjar”
- La família dels nens morts a l'accident de Cercs agraeixen la tasca dels serveis sanitaris
- Moren els dos fills d'un matrimoni de Mallorca que va patir un accident a Cercs, a finals d'any
- L’augment de la gravetat dels accidents de trànsit preocupa als Bombers de la Regió d’Emergències Centre