Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Berga millora el servei de bus urbà amb nous horaris

L'Ajuntament de Berga i l’empresa ALSA faran modificacions d'hores i parades a partir del 8 de gener, en període de prova

El bus urbà de Berga és 100% elèctric

El bus urbà de Berga és 100% elèctric / Arxiu/Anna Costa

Redacció

Berga

L’Ajuntament de Berga i l’empresa ALSA modificaran els horaris del bus urbà per millorar el servei i adaptar-lo a les necessitats dels usuaris. El nou model d'autobús 100% elèctric que es va estrenar fa mig any, té una major capacitat de viatgers i unes dimensions més grans que l’anterior vehicle, la qual cosa ha comportat dificultats a l’hora de complir els temps de pas del bus en alguns trams dels itineraris i ha requerit la necessitat de revisar els horaris de les diferents línies per ajustar-los.

Els nous horaris del Bus Berga s’implementaran a partir del dimecres 8 de gener, coincidint amb la represa de l’activitat escolar. El consistori i l’empresa encarregada de la gestió del servei de transport a la ciutat han establert un període de prova de dos mesos per tal d’avaluar els canvis proposats i fer les modificacions necessàries. La renovació del material de difusió i la cartelleria de les parades es farà quan els horaris siguin definitius.

Canvis en les freqüències

L’increment del temps necessari per completar cada recorregut del bus urbà comportarà canvis en les freqüències de pas d’una de les línies. En concret, la línia L1-Ciutat passarà de dotze a nou serveis diaris (de dilluns a divendres) i de tres a dos serveis (dissabte), a causa de l’augment del temps de pas. En canvi, la línia L2-Avià (quatre serveis diaris de dilluns a divendres i dos serveis diaris el dissabte) manté les freqüències de pas i el nombre de recorreguts. La línia L3-Pedregals/Casampons manté els cinc serveis diaris de dilluns a divendres i passa de tres a dos serveis diaris el dissabte.

Un altre dels canvis proposats durant el període de proves serà la supressió de les parades ‘Hospital’ i ‘Tanatori’ de l’itinerari de les 14.20 h de la L1-Ciutat. El motiu d’aquest canvi respon a la necessitat de garantir el servei de la sortida de l’alumnat de secundària (parada de la plaça Gernika) i l’entrada de l’alumnat de primària (parada de l’escola Sant Joan) abans de les 15 h. El canvi s'ha comunicat als usuaris del centre de dia de l’Hospital de Berga perquè facin ús de l'anterior o el posterior.

Increment del servei a les Germanetes

La prova dels nous horaris inclourà l’augment del nombre de serveis a la parada de la residència Nostra Senyora de Queralt (Germanetes) per millorar el servei i atendre les peticions dels usuaris del centre residencial. En concret, la parada passarà a tenir quatre serveis diaris de dilluns a divendres, ja que s’afegeixen dos nous serveis a la tarda. A més, el dissabte al matí també s’han inclòs dues noves parades.  

Horaris del Bus Berga

Horaris del Bus Berga / Ajuntament de Berga

Horaris del Bus Berga

Horaris del Bus Berga / Ajuntament de Berga

Horaris del Bus Berga

Horaris del Bus Berga / Ajuntament de Berga

Tracking Pixel Contents