Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

La CGT lamenta l'externalització de la residència de Berga: "Precaritza la vida dels residents i de les treballadores"

El sindicat, que és el que té més afiliació i representació al centre, està en contra de la decisió de l'Ajuntament de Berga

La CGT en una protesta l'any 2023 per reclamar millores a la residència de Berga

La CGT en una protesta l'any 2023 per reclamar millores a la residència de Berga / Arxiu/Anna Costa

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Anna Costa

Anna Costa

Berga

La CGT del Berguedà lamenta "profundament" la decisió de l'Ajuntament de Berga de delegar a una empresa la gestió de la residència municipal Sant Bernabé. El sindicat, que és el que té més afiliació i representació al centre, assegura en un comunicat que "tot i que l'Ajuntament de Berga no ha gestionat bé la residència, treure-se-la de sobre és una irresponsabilitat majúscula que acaba donant força als arguments privatitzadors dels serveis públics".

Des del seu punt de vista, "la privatització és una opció que precaritza la vida dels residents i de les treballadores de la residència". En aquest sentit, Pep Cara, secretari general de la Federació comarcal de la CGT del Berguedà, ha assegurat a Regió7 que "estarem molt alerta a possibles acomiadaments per part de la concessionària, ja que hem vist que és una pràctica habitual, acostuma a passar".

Per a la CGT, la gestió de la residència "hauria de seguir sent municipal i una prioritat per a qualsevol consistori, en especial per un governat per partits suposadament d'esquerres". El comunicat apunta: "En una residència de gestió pública l'objectiu principal ha de ser el benestar dels residents i de les treballadores, en contra de les opcions privades on el negoci és el principal objectiu".

A més, afegeix la CGT, "des que van anunciar la possible externalització, nosaltres vam proposar a l'Ajuntament pactar amb les treballadores una millora en les condicions de treball que hauria d'acceptar l'empresa que n'assumís la subrogació. No hi ha hagut manera, no han volgut".

Tracking Pixel Contents