Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Instal·len les pilones per protegir els vianants a la parada de busos de Berga

Són fitons de 27 centímetres de diàmetre i d'1,5 metres de longitud i bona part de l'element queda soterrat i ancorat a terra per garantir-ne la solidesa

Una de les pilones que ja s'ha instal·lat a la parada de busos de Berga

Una de les pilones que ja s'ha instal·lat a la parada de busos de Berga / Josep M. Colillas

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Anna Costa

Anna Costa

Berga

Quatre pilones de 27 centímetres de diàmetre i d'1,5 metres de longitud ancorades a terra garantiran la seguretat a la parada de busos de Berga. Aquesta és la finalitat de les obres que la brigada municipal de Berga està fent aquests dies al capdamunt del passeig de la Pau. És una mesura de precaució per evitar accidents, després de dos casos en quatre mesos d'autocars desfrenats que han anat a parar damunt de la vorera i que haguessin pogut causar danys personals, a part dels danys materials ocasionats.

El regidor d'Urbanisme de Berga, Aleix Serra, ha explicat a Regió7 que tot i que s'han comprat cinc pilones, amb un cost total de 2.320 euros, de moment se n'instal·laran quatre, a la vorera davant de la marquesina i fins a l'altura del passatge Arquitecte Porta.

Es tracta d'uns fitons especials per poder suportar l'impacte dels vehicles en cas d'incident: "Frenarien el bus perquè estan molt reforçades sota terra". Els treballs comporten excavar la vorera i ancorar les pilones en uns daus de formigó per garantir-ne la solidesa. Bona part de la pilona queda soterrada. "L'aspecte és semblant al dels fitons metàl·lics que podem veure a llocs de Berga, però són més grossos i resistents, per exemple se n'han instal·lat a llocs emblemàtics de Barcelona per evitar que l'impacte d'un vehicle permeti entrar en un determinat espai".

Detall d'una de les pilones o fitons

Detall d'una de les pilones o fitons / Ajuntament de Berga

Els treballs han començat aquest dimecres i és previst que s'enllesteixin a finals d'aquesta setmana o principis de la que ve. A part de la col·locació de les pilones, també s'ha canviat la marquesina, que estava malmesa i precintada per seguretat.

D'altra banda, l'equip de govern té pendent canviar un fanal i plantar nou arbrat en aquesta zona, "un cop hàgim decidit quina espècie comprem", ha assenyalat Aleix Serra.

L'actuació a la parada de busos de Berga la van acordar govern (CUP i ERC) i oposició (Junts, PSC i BeGI). A més, des de mitjans de gener es va establir que només estacionen a la parada del capdamunt del passeig de la Pau els busos que han de carregar i descarregar viatgers. Els autobusos que no porten usuaris i que han d'estacionar perquè el conductor ha de fer liquidació o aturada llarga, paren a la Gran Via (a l'altura del passeig de la Pau), un espai on hi ha parada de bus urbà i el terreny és pla.

Tracking Pixel Contents