Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El Berguedà exalça la caça i la tòfona com a tresors gastronòmics

Professionals que participen en la campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona es mostren satisfets amb l’acollida d'aquesta nova edició

Un dels plats que conté producte de caça i tòfona al restaurant La Barana

Un dels plats que conté producte de caça i tòfona al restaurant La Barana / La Barana

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Helena Carbonell

Helena Carbonell

Bagà

Restauradors del Berguedà reivindiquen la importància del consum de carn de caça de proximitat i celebren la bona acollida que ha tingut l’inici de l’edició d’enguany de la campanya de la Cuina de la Caça i la Tòfona. Teresa Balderich és la propietària i cuinera del restaurant Ca l’Amagat de Bagà, que participa en la campanya des que va començar a fer-se perquè "els clients aprecien molt els productes de proximitat i ens agrada molt promocionar el que fem al territori". 

Aquest any són tretze els restaurants que formen part de la campanya que impulsa el gremi d’hostaleria i turisme del Berguedà. N’hi ha que fan un menú degustació complet dedicat exclusivament a la tòfona i la caça i d’altres incorporen alguns plats que tinguin aquests productes en la seva carta habitual. La presidenta del gremi i propietària del restaurant La Barana de Berga, Silvia Culell, destaca el canvi de perspectiva que han tingut els productes de caça local. 

Un dels plats que conté producte de caça i tòfona al restaurant La Barana

Un dels plats que conté producte de caça i tòfona al restaurant La Barana / La Barana

Culell explica que enguany estan molt satisfets amb els resultats que està tenint la campanya que va començar fa just un mes perquè han percebut que "tant els clients com els restauradors estan cada cop més interessats en la caça" i remarca la cara més sostenible i ecològica del consum de productes locals: "els caçadors també compleixen la funció de mantenir els boscos en equilibri i que millor que aprofitar aquesta carn tan bona en els restaurants del nostre territori". 

Carme Clotet, propietària i cuinera del restaurant Niu Nou de Bagà també fa referència a la sostenibilitat dels productes que protagonitzen la campanya: "en el nostre restaurant treballem amb el concepte Slow Food i sempre mirem que tots els nostres productes siguin de proximitat i temporada, campanyes com la de la Cuina de la Caça i la Tòfona ens van com anell al dit".

Un dels plats de la campanya Cuina de la Caça i la Tòfona del restaurant La Barana

Un dels plats de la campanya Cuina de la Caça i la Tòfona del restaurant La Barana / La Barana

Sobre l’estigma social que encara hi ha associat al món de la caça comenta que "són productes de primera qualitat". En aquest sentit, Silvia Culell destaca també que ja no és com antany i ara la carn de caça "ha de passar exhaustius controls de qualitat per poder arribar a servir-se als restaurants". 

La presidenta del gremi expressa un anhel de tot el sector dient que "a nosaltres ens agradaria molt que la carn que obtenim de la caça de la nostra comarca pogués passar tots els processos que ha de passar en un escorxador de la comarca, però hi ha molta burocràcia que ja no depèn ni de nosaltres ni dels caçadors". 

Tracking Pixel Contents