Detecten salmonel·la en fuet envasat de la marca berguedana Valldan i La Tabla d’Aldi
L’AESAN recomana no consumir els lots afectats i contactar amb un centre de salut si es presenten símptomes

El producte afectat de la marca Valldan / AESAN
Redacció
L'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha emès una alerta sanitària arran de la detecció de salmonel·la en fuet tallat i envasat de les marques La Tabla (venuda a Aldi) i Valldan, empresa d’embotits del Berguedà. La notificació ha estat tramesa per les autoritats sanitàries catalanes mitjançant el Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI).
Segons les dades facilitades, els productes afectats són, d'una banda, el lot L5134 del fuet de la marca Valldan, amb un pes per unitat de 125 grams, i d'altra, els lots L5136 i L5140 del fuetLa Taula, amb un pes per unitat de 125 grams.
La distribució d’aquests productes s’ha confirmat inicialment a Catalunya, Madrid, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana, tot i que no es descarta que s’hagin venut també en altres comunitats autònomes.
Des de l’AESAN s’insta a les persones que tinguin aquests fuets a casa a no consumir-los i a retornar-los al punt de compra. En cas d’haver ingerit productes dels lots esmentats i presentar símptomes compatibles amb una salmonel·losi —com diarrea, vòmits, febre o mal de cap— es recomana consultar amb un professional mèdic.
Les autoritats sanitàries ja han activat el protocol de retirada dels lots afectats per garantir que no es mantinguin a la venda.
Per a més informació sobre la salmonel·losi i altres malalties de transmissió alimentària, es pot consultar el web de l’AESAN.
- L'escapada ideal de Catalunya per dormir fresquet: aquí, el termòmetre cau per sota dels 20 graus a l'estiu
- Jo mai dono el DNI': L'expert Bruno Pèrez Juncà explica com donar les teves dades de forma segura
- Estabilitzat l'incendi iniciat a Navarcles i que va obligar a confinar 9.000 persones d'Artés i Sallent
- Amagat un nou tresor de 1.500 euros, ara a Sant Vicenç de Castellet
- La Policia Nacional alerta: tingues sempre apagat aquest botó del mòbil
- El tancament dels tres quioscos del Passeig Pere III genera un debat sobre el seu futur
- Els Mossos llancen una imatge amb IA per identificar una dona trobada morta al riu Segre
- L'empresa manresana Umformtechnik entra en liquidació