Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

L'Ajuntament de Berga farà pagar per carregar els vehicles elèctrics

Els punts de recàrrega que ara són gratuïts passaran a tenir un cost de 0,25 euros per kw/h

Dos vehicles endollats al carregador de la plaça Cim d'Estela de Berga

Dos vehicles endollats al carregador de la plaça Cim d'Estela de Berga / Anna Costa

Anna Costa

Anna Costa

Berga

Els punts de càrrega de vehicles elèctrics de Berga seran de pagament. Passaran de ser gratuïts a tenir un cost de 0,25 euros kW/h. Entrarà en vigor aviat, segons ha explicat l'equip de govern de la CUP i ERC.

On són els punts de recàrrega?

Actualment, l'Ajuntament de Berga té 10 punts de recàrrega, 2 dels quals no estan en funcionament. Els 8 que estan en servei són al polígon de la Valldan (n'hi ha 4), n'hi ha 2 a la plaça Cim d'Estela, 2 al pàrquing de la Font del Ros i 2 més a l'Hospital de Berga que no estan operatius pendents de la instal·lació d'Endesa.

Com es farà el pagament?

El govern de Berga ha anunciat aquest nou preu públic coincidint amb l'aprovació de les ordenances. Segons el regidor d'Hisenda, Moisès Masanas, "hem vist convenient fer l'estudi de costos, aplicar el preu públic i començar a cobrar perquè ja hem donat un temps suficient per contribuir a la implementació del vehicle elèctric". Pròximament, els usuaris que carreguin els cotxes elèctrics a Berga hauran d'introduir la matrícula a un aplicatiu concret i tenir-la vinculada a un número de compte, i en funció de l'estona necessària i dels quilowatts, el servei tindrà un cost més o menys elevat (a 0,25 euros kW/h).

A part dels carregadors de l'Ajuntament de Berga que ara seran de pagament, a Berga també n'hi ha en benzineres o a tocar de supermercats, que els han col·locat les empreses i que sempre han cobrat per cada ús.

Què argumenta l'oposició?

La proposta s'ha aprovat per unanimitat de tots els grups a l'Ajuntament de Berga, govern i oposició. Des de l'oposició, el regidor Ferran Aymerich (Junts per Berga) ha argumentat el vot a favor pel fet que la gratuïtat "suposava una pèrdua d’ingressos”. Aymerich també ha reclamat que el Pla de Mobilitat determini si, a llarg termini, el consistori vol apostar per carregadors ràpids o mantenir els actuals punts de càrrega lenta.

Des del PSC, el seu portaveu Abel Garcia ha demanat "garanties sobre la prestació del servei ara que serà de pagament". Garcia ha qüestionat com s’evitarà que alguns vehicles ocupin les places durant hores, recordant que el municipi no disposa actualment de servei de grua. En resposta, l’alcalde Ivan Sànchez (CUP) ha assegurat que els vehicles infractors seran sancionats i ha avançat que en les properes setmanes es licitarà el servei de grua municipal.

Per la seva banda, Judit Vinyes (BeGI) ha defensat el vot favorable de cobrar pel servei, però ha insistit en la necessitat de controls i sancions per als conductors que deixen el cotxe aparcat sense carregar. Vinyes també ha demanat que es vetlli perquè funcionin els deu punts de recàrrega existents i s’agilitzi la posada en marxa dels dos punts de l’Hospital de Berga, que encara no estan operatius per manca de connexió amb Endesa.

Tracking Pixel Contents