Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

El Tren del Ciment frega els 30.000 visitants i assoleix un rècord històric de passatgers

El ferrocarril turístic que uneix la Pobla de Lillet amb el Museu del Ciment del Castellar de n'Hug ha funcionat del 5 d'abril al 2 de novembre

Tren del Ciment

Tren del Ciment / FGC

Regió7

Berga

El Tren del Ciment, gestionat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha tancat la temporada 2025 amb 29.989 passatgers, una xifra que suposa un "rècord històric" de visitants -l'any passat en van ser 29.890-. La temporada va arrencar el 5 d'abril i s'ha allargat fins aquest diumenge 2 de novembre. El trenet turístic uneix la Pobla de Lillet i el Clot del Moro, a Castellar de n'Hug.

Tren del Ciment

Tren del Ciment / FGC

La temporada ha estat marcada per les novetats culturals i la millora de serveis. El Museu del Ciment Asland va ampliar la seva oferta amb activitats immersives i visites teatralitzades com Fàbrica endins i L’Asland de fa un segle. A més, s'han posat en marxa quatre punts de recàrrega de vehicles elèctrics a l'aparcament de la Pobla de Lillet i s'han adequat els accessos a l'estació d'aquest municipi berguedà.

El Tren del Ciment, que recorre l'antic traçat industrial entre la Pobla de Lillet i Castellar de n'Hug, ofereix una experiència que combina patrimoni, natura i cultura. Al llarg del trajecte, els passatgers poden descobrir els Jardins Artigas, una de les joies dissenyades per Antoni Gaudí, i visitar el Museu del Ciment Asland de Castellar de n'Hug, ubicat a l'antiga fàbrica cimentera fundada a principis del segle XX.

Jardins Artigas, a la Pobla de Lillet

Jardins Artigas, a la Pobla de Lillet / FGC

Amb aquest tancament de temporada, el Tren del Ciment posa punt final a un any de gran afluència i reconeixement i es prepara ja per reobrir les seves portes l'any que ve amb noves propostes. L’any 2026 ha estat declarat per la Generalitat de Catalunya Any Gaudí i està prevista la celebració de diferents actes per commemorar el centenari de la mort de l’arquitecte català.

Tracking Pixel Contents