El comerç de Berga valora bé la campanya de Nadal i aplaudeix les accions per atraure clients
Iniciatives com el Mercat del Regal de Nadal i activitats lúdiques de la campanya nadalenca ajuden a dinamitzar el petit comerç

Parada de complements al Mercat de Nadal de Berga, a principis de mes / Arxiu/Oscar Bayona

La campanya comercial de Nadal es divideix en dues tongades: la de Nadal i la de Reis, i actualment es troba a la meitat del seu recorregut. A Berga, tot i que els comerciants faran balanç conjunt, «les sensacions són bones», assegura el president de Berga Comercial, Xavi Orcajo, especialment després de l’estrena enguany del Mercat del Regal de Nadal que es va fer els dos primers caps de setman de desembre. «Les expectatives eren bones i va anar millor del que esperàvem», afirma Xavi Orcajo, molt satisfet amb la resposta de la iniciativa. Aposta per la continuïtat: «Volem que es torni a fer i que es potenciï de cara a l’any que ve». Orcajo destaca que l’elecció de l’escenari, l’església de Sant Francesc, va ser molt encertada, ja que va generar una experiència que va atraure molta gent i que va motivar a repetir. Tant comerciants com clients es van mostrar satisfets de la iniciativa.
Per a Xavi Orcajo, la clau per retenir el públic al comerç berguedà és oferir una experiència de compra atractiva, amb concentració i varietat d’oferta. Per exemple, les parades del Mercat del Regal de Nadal amb productes seleccionats per regalar aquestes festes es complementaven amb una pista de patinatge a l’exterior, actuacions musicals i food trucks, per atraure públic . «Les campanyes han de ser atractives perquè la gent respongui», diu Orcajo. Tot i la competència del comerç online, «hem de donar un valor afegit», assegura, perquè «hi ha coses que només ofereix el petit comerç, ni Internet ni les grans superfícies».
El consell d’Orcajo al consumidor és clar: «Si vols comprar sense les aglomeracions dels centres comercials i sense haver de patir perquè arribi a temps fent comanda a Internet, el petit comerç és la millor opció». A Berga s’han fet activitats per dinamitzar-lo, com ara el Joc de l’element discordant, en què els participants han de descobrir un producte que no correspon a l’activitat habitual de cada comerç. Les butlletes es poden emplenar fins al 5 de gener i s’entra en el sorteig de diversos premis.
- El conductor que va xocar contra la família que va perdre dos fills a Cercs va sortir-se del seu carril
- Troben en estat menys greu un home que havia perdut el coneixement a Sant Joan de Vilatorrada
- Mor Jaume Armenteras, alcalde de la Pobla de Claramunt durant 23 anys
- Li demanen 3 anys de presó per quedar-se un Rolls Royce que li van portar per arreglar
- El Foraster descobreix la història d'una parella de joves pastors que ha trobat una nova vida a Pinós: “No podíem pagar ni el menjar”
- La família dels nens morts a l'accident de Cercs agraeixen la tasca dels serveis sanitaris
- Moren els dos fills d'un matrimoni de Mallorca que va patir un accident a Cercs, a finals d'any
- L’augment de la gravetat dels accidents de trànsit preocupa als Bombers de la Regió d’Emergències Centre