Les protestes dels pagesos a la C-16 van deixar sense internet i telèfon una part del Berguedà
Diversos pobles de l'Alt Berguedà es van quedar sense servei durant gaiebé tot el dissabte dia 10 de gener

Pagesos concentrats al tall de la C-16, a Olvan, on es van cremar bales de palla / Dani Casas
Les protestes del pagesos contra el pacte entre la Unió Europea i el MercoSur van deixar marca en l'asfalt de la C-16 a Olvan. Després de cinc dies i quatre nits de tractors aturats i de concentració continuada d’agricultors i ramaders que van instal·lar punts de foc per escalfar-se i van dur a terme diverses accions reivindicatives, el ferm de la carretera va quedar seriosament afectat.
I amb ell, el pericó que transporta la línia de la XOC, la Xarxa Oberta de Catalunya, una empresa que actua com a operador de telecomunicacions a Catalunya, i que va crear-se per desenvolupar la connexió amb fibra òptica de la Generalitat i per a oferir l'excedent de la connectivitat amb fibra al mercat majorista. I aquí és on entren empreses com Berguedà Telecom o Connecta't, que van veure que es quedaven sense internet per a poder subministrar als seus clients.

La publicació de l'Ajuntament de Gósol explicant els fets, el passat 10 de gener / Ajuntament de Gósol
Poblacions com Olvan, La Nou, La Pobla de Lillet, Gósol, Saldes o Casserres es van quear sense servei. Com a mínim, aquells clients que depenen d'aquestes empreses, com és el cas de l'Ajuntament de Gósol, que va donar l'alarma a través de les seves xarxes socials.
A més a més, encara que els tècnics de Tradia van acudir al lloc de la incidència, es van trobar que els Mossos no els van deixar treballar, mentre documentaven les destrosses causades a la via per a la seva investigació. Això encara va augmentar el temps d'espera per a una reparació que no va arribar fins ben entrada la nit del dissabte 10 al diumenge 11 de gener.
- Troben una important quantitat d'aigua al subsòl de la Llacuna
- Operen d'urgència un jove que tenia un obús de la Primera Guerra Mundial al recte
- Mor Marissa Terra, regidora i portaveu d’ERC a Sant Feliu Sasserra
- Això és el que es queda Hisenda del pot que ha guanyat Rosa a ‘Pasapalabra’: més d’un milió d’euros
- Ferrocarrils ja va projectar als 80 un nou telefèric per pujar a Montserrat des de Monistrol
- “El boom dels camioners”: sous que sorprenen i una demanda que no para de créixer
- Doble operatiu de rescat amb helicòpter: un escalador a Montserrat i una esquiadora al Port del Comte
- Espectacular accident d'un camió que ha caigut per un marge a l'Eix Transversal a Sant Bartomeu del Grau