Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

L'Ajuntament de Berga situa «abans de l'estiu» la signatura del conveni per a l'estació d'autobusos

El consistori continua negociant amb la Generalitat els serrells de l’acord, especialment pel que fa al finançament del vial d’accés a la Rasa dels Molins

Imatge d'arxiu d'un autobús aturat al passeig de la Pau

Imatge d'arxiu d'un autobús aturat al passeig de la Pau / ACN

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Lídia López

Lídia López

Berga

"Jo m'he marcat un objectiu i així li he traslladat al regidor responsable [Aleix Serra]: abans de l'estiu ha d'estar signat el conveni". Aquestes han estat les paraules de l'alcalde de Berga, Ivan Sànchez, a preguntes dels mitjans al voltant dels avenços respecte de la signatura del conveni amb la Generalitat que ha de fer possible posar en marxa el projecte per a la construcció de l'estació d'autobusos. Aquest calendari, matisat en considerar que "l'estiu polític és fins als Elois" i que "el juliol és molt hàbil", és el termini que s'han estipulat des de l'equip de govern per acabar de tancar els serrells del document.

A hores d'ara, la situació és la mateixa que fa unes setmanes. Ambdues administracions negocien el detall del finançament del futur vial d'accés a l'equipament, que s'ha de situar a la part sud de la Rasa dels Molins. Segons es va compartir en l'anunci de l'entesa, hauria d'enllaçar des del carrer Gósol (a la zona del Tossalet de les Forques), i suposava una peça clau per arrencar un consens que semblava impossible, i que pocs mesos després es va esfumar. "Tenim un acord històric de ciutat, per tant, no el podem perdre. I no el perdrem", ha recalcat el batlle al respecte.

Aquesta no és l'única qüestió que la corporació local ha tractat darrerament amb el Departament de Territori, al voltant del transport públic. Sànchez afirma que "vam traslladar la preocupació" respecte de la posada en marxa de les noves freqüències entre Berga i Barcelona. Des de l'Ajuntament asseguren que no se'ls ha informat sobre la data exacta que es posaran en marxa.

Segons les comunicacions de la Generalitat, el desplegament ha de ser imminent. Després que es donés a conèixer la intenció d'ampliar els serveis de bus entre Berga i Barcelona, es va fer referència a un primer escenari de la segona quinzena d'abril que no va prosperar. La darrera calendarització va ser compartida pel secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, se situa la setmana de l'11 de maig. Ara bé, entremig, alguna veu va parlar d'una engegada el 4 de maig, generant un cert desconcert entre totes les parts. "Desconec si s'havia arribat a aquest acord o no. A nosaltres tampoc ens constava com a tal", ha dit l'alcalde.

Sigui com sigui, Sànchez ha reivindicat que "com a capital de comarca necessitem saber ja una data exacta en què començaran", i més enllà que per una qüestió logística, "sobretot, per respecte a tots els usuaris i usuàries d'aquest transport". "Estem parlant d'una demanda que jo crec que és històrica, que és de bus directe de capital a capital", ha reclamat el batlle. En aquest sentit, ha celebrat l'anunci de l'ampliació de la línia entre Berga i Vic, destacant que "molts berguedans i berguedanes han tingut més tirada cap a aquesta altra zona, sigui per oci, per feina o per estudis" i, per tant, "reforçar aquesta línia també és important".

En darrera instància, Ivan Sànchez també s'ha expressat sobre l'estat de les reunions amb el veïnat de la zona on es va proposar traslladar la parada provisional d'autobusos. "Continuem avançant amb els veïns", ha declarat el batlle qui, "per respecte a ells", ha declinat donar detalls sobre el contingut de les trobades: "El que passa a les reunions amb els veïns, queda amb els veïns".

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents