Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

Una dona gran ferida greu a Berga després de ser atropellada per un patinet elèctric

La família demana responsabilitat als conductors i a les autoritats perquè l'accident posa sobre la taula les conseqüències greus que poden ocasionar aquests vehicles motoritzats

La ronda Moreta, a la zona de l'accident

La ronda Moreta, a la zona de l'accident / Regió7

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google
Manresa

Una dona de 76 anys resta ingressada en estat greu a l'Hospital de Berga després de ser atropellada per una noia que anava en un patinet elèctric. L'accident va tenir lloc diumenge passat a la tarda, en un pas de vianants de la Ronda Moreta. La conductora del patinet no tenia ni documentació ni l'assegurança, que ara és obligatòria.

Els fets van passar sobre tres quarts de vuit del vespre, quan la dona anava a travessar el pas de vianants de la Ronda Moreta, davant l'edifici de la Telefònica. Segons fonts familiars, l'accident es va produir quan la dona sortida de casa seva i estava passant pel centre de la zona de vianants per. És una zona amb visibilitat, però "la noia circulava amb un patinet elèctric a gran velocitat". L'impacte va ser considerable i la persona ferida "va ser arrossegada aproximadament un metre a conseqüència de la topada. Va caure del cantó dret i el va donar un cop de cap a terra", expliquen les mateixes fonts. "Uns centímetres més a prop de zones vitals i podria ser morta", lamenten.

La persona atropellada va patir una commoció cerebral, una fractura del pòmul dret, un trencament del canell de la mà dreta —que requerirà una intervenció quirúrgica amb la col·locació d'una placa metàl·lica estabilitzadora—, així com un esquinç a la zona de les costelles dretes i diverses contusions per tot el cos. També va necessitar nou punts de sutura a la cella dreta.

Els serveis d'emergència van arribar de seguida, segons el mateix relat, i mentre s'enduien la dona a l'hospital, on "segueix ingressada, afortunadament estable de la commoció cerebral, però pendent de la intervenció", la Policia Local de Berga s'enduia la noia per a prendre-li declaració. Fons oficials del consistori han explicat a aquest diari que l'atropellament es troba en investigació i no n'han donat més detalls.

Les mateixes fonts familiars han indicat que de moment no han presentat una denúncia formal. Estan centrats en la recuperació de la salut de l'accidentada. Sí que tenien interès en demanar més precaució dels que porten els patinets i que se circuli amb "respectant les normes bàsiques de seguretat i amb l'assegurança obligatòria". Des de primers d'any és obligatori inscriure tots els patinets elèctrics i la resta de vehicles de mobilitat personal (VMP) al Registre de la Direcció General de Trànsit per poder circular per la via pública, i és obligatori contractar una assegurança de responsabilitat civil per poder circular. Per això, la família reclama a les autoritats que siguin més vigilants amb els patinets que circulen pel carrer. "Volem que la gent prengui consciència que un vehicle motoritzat no és una joguina i pot provocar molt mal", han afegit els familiars.

No hi ha denúncia formal -la família està valorant què pot suposar per a l'accidentada afrontar el procés judicial que se'n podria derivar-, però sí que hi ha un expedient obert a l'hospital per si cal dirimir les responsabilitats de l'atenció mèdica que precisi l'accidentada.

Subscriu-te per seguir llegint

Tracking Pixel Contents